×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳
فعال‌سازی شورای عالی فنی امور زیربنایی حمل‌ونقل 

به گزارش تجارت گردان به نقل از وزارت راه و شهرسازی، سید کمال هادیان‌فر معاون حمل‌ونقل وزیر راه‌وشهرسازی به دنبال برنامه‌های دیدار با مدیران ارشد شرکت‌ها و سازمان‌های تابعه وزارت راه‌وشهرسازی طی بازدید از شرکت مادرتخصصی ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور در جریان گزارش اقدامات و برنامه‌های آن شرکت قرار گرفت.

هادیان‌فر به دعوت مدیرعامل شرکت مادرتخصصی ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور، به همراه جمعی از مدیران و مشاوران معاونت حمل‌ونقل از آن شرکت بازدید به عمل آورد و با مدیران ارشد به تبادل نظر پرداخت.

در این بازدید، خیرالله خادمی مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور ضمن خوش‌آمدگویی و تبریک انتصاب هادیان‌فر به عنوان معاون حمل‌ونقل، به تشریح تاریخچه تشکیل شرکت و ساختار سازمانی آن پرداخته و گزارشی جامع از فعالیت‌ها، اقدامات و برنامه‌های آتی را ارائه کرد.

خادمی و مدیران ارشد آن مجموعه به برخی چالش‌های موجود نظیر عدم هماهنگی میان سازمان‌ها و شرکت‌های تابعه وزارت راه‌وشهرسازی، عدم استفاده از ظرفیت‌های قانونی برای جذب مشارکت بخش خصوصی، لزوم فعالیت موثرتر شورای عالی فنی امور زیربنایی حمل‌ونقل، لزوم اصلاح قیمت عوارض آزادراهی با توجه به عدم متناسب‌سازی آن در سال‌های اخیر و نیز تعدد مراکز تصمیم‌گیری برای ساخت و توسعه زیرساخت‌های حمل‌ونقل اشاره کردند.

معاون حمل‌ونقل وزیر راه‌وشهرسازی نیز ضمن تبیین اهمیت اقدامات و خدمات ارزنده و قابل تقدیر شرکت مادرتخصصی ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور، اظهار کرد: این خدمات و اقدامات باید همچنان به صورت جهادی و در قالب برنامه‌ای مدون، آینده‌نگرانه، تحولی و در سطحی مطلوب‌تر ادامه یابد.

هادیان‌فر ارائه خدمات عمل‌گرایانه و فارغ از هرگونه شعارزدگی به مردم را موجب تقویت سرمایه‌های اجتماعی دانست.

وی با تاکید بر تسریع تکمیل طرح جامع حمل‌ونقل کشور افزود: با توجه به محدودیت‌های مالی در کشور و اجتناب از هرگونه موازی کاری و اقدامات اقتضایی، لازم است تخصیص منابع مالی بر اساس اولویت‌بندی طرح‌ها و پروژه‌ها مبتنی بر طرح جامع حمل‌ونقل کشور صورت گرفته و بر اساس آن عمل شود. 

معاون وزیر راه‌وشهرسازی با تاکید بر اهمیت مساله ایمنی در حمل‌ونقل جاده‌ای اظهار کرد: برای بهبود عملکرد ایمنی راه‌های کشور، علاوه بر رفع نقاط پرحادثه، لازم است تکمیل طرح‌های ناتمام راه‌های اصلی و بزرگراهی در اولویت قرار گرفته و منابع مالی مناسب تخصیص داده شود.

وی همچنین بر فعال‌سازی شورای عالی فنی امور زیربنایی حمل‌ونقل به عنوان ابزاری حاکمیتی برای تدوین و ابلاغ دستورالعمل‌ها و بخشنامه‌های اجرایی تاکید کرد.

هادیان‌فر در پایان گفت: به منظور تامین منابع مالی برای توسعه زیرساخت‌های حمل‌ونقل کشور، لازم است از ظرفیت‌های صندوق توسعه حمل‌ونقل استفاده شده و با رویکرد تحول‌گرایانه، مدون و آینده‌نگرانه و با بهره‌مندی از ایده‌های ابتکاری به دنبال تحقق اقدامات بزرگ در کشور باشیم.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.