×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲
فعالیت‌های گسترده و متنوع بزرگترین گروه پتروشیمی کشور، به پیکار ارتباطی حرفه‌ای، گسترده و هدفمند نیاز دارد

به گزارش تجارت گردان به نقل از روابط عمومی گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس، متن پیام دکتر علی عسکری بدین شرح است:
بسم الله الرحمن الرحیم
عصر دانایی، آگاهی و انفجار اطلاعات، موجب تغییرات اساسی در بنیان‌های اقتصادی، فرهنگی و سیاسی جوامع شده و علاوه بر تأثیر بر همه رفتارها و ساحات زندگی بشر، پیچیدگی روزافزون سازمانی را به دنبال داشته است شرایطی که نقش و اهمیت روابط عمومی در آن حیاتی است.

در دین مبین اسلام تأکیدات فراوانی بر اهمیت روابط عمومی و ارتباطات شده است؛ علاوه بر تأکید قرآن کریم و دعوت امت به برقراری رابطه اجتماعی، بر داشتن شکیبایی، ارزش‌هایی چون مردم داری و تکریم ارباب رجوع، محور سیره عملی و نظری پیامبر اعظم (ص) است. فرامین حکومتی وسیره عملی امام علی (ع) نیز گواه خوبی بر اهمیت بخشیدن به مباحث روابط عمومی است.

با توجه به اهمیت غیر قابل انکار روابط عمومی در دنیای امروز، «گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس» به عنوان بزرگترین مجموعه پتروشیمی کشور، دومین پتروشیمی خاورمیانه و سی و هفتمین شرکت از بین ۱۰۰ شرکت برتر دنیا، با قابلیت‌ها و مأموریت‌های چند وجهی و گسترده و داشتن رتبه اول در «شاخص‌های فروش، ارزش افزوده، ارزش بازار و شرکت برتر صادرات گرا»، یکی از مجموعه‌های تاثیرگذار در معادلات اقتصادی کشور است که فعالیت‌های گسترده و متنوع‌اش به پیکار ارتباطی حرفه ای، گسترده و هدفمند نیاز دارد.

در این شرایط، برندسازی محصولات و تولیدات، تبیین مسئولیت اجتماعی شرکت‌های تولیدی، خدماتی، بازرگانی و بورسی زیر مجموعه (تأثیر بر سرنوشت ده‌ها میلیون نفر در بورس به صورت غیر مستقیم) و همچنین هدف‌گذاری تولید بیش از ۲۰ میلیون تن محصول و درآمد ۱۳/۵ میلیارد دلاری در سال ۱۴۰۱، بیش از پیش اهمیت داشتن روابط عمومی حرفه‌ای، بروز، کارآمد، چابک و پویا را مضاعف ساخته است.

به منظور هدفمند کردن فعالیت‌های حرفه‌ای روابط عمومی گروه، موضوعات و اولویت‌های چون تعیین فرماندهی واحد در فرایند تولید، توزیع و انتشار اخبار و محصولات خبری، بازتعریف مأموریت‌های رسانه‌ای در دو بخش «خبررسانی» و «تولید محتوا»، ارتقای توان علمی و سطح دانش همکاران به منظور همخوانی و تطابق آموخته‌ها با تغییرات تکنولوژیکی، تعامل مناسب با رسانه‌های سراسری و محلی (Local) به منظور جریان‌سازی خبری در مناطق مختلف کشور، بازتعریف مسئولیت اجتماعی در شرکت‌های تابعه و تبیین اهمیت و رسالت گروه با توجه به چند وجهی بودن آن از جمله ابعاد صنعتی، مالی و فنی بورس و … باید مدنظر قرار گیرد.

واحدهای روابط عمومی می‌توانند نقش مهم و تاثیرگذار و ماندگاری در فرایند توسعه جوامع ایفا کنند مشروط بر اینکه تحلیلگر و همه جانبه نگر باشند نه صرفاً توصیف‌گر.
روز جهانی ارتباطات و روابط عمومی را به همه فعالان و تلاشگران متعهد و متخصص این حوزه «به ویژه همکاران دلسوز، خبره و سخت‌کوش‌مان در مدیریت برند، مسئولیت اجتماعی و روابط عمومی گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس» و شرکت‌های تابعه، تبریک عرض می‌کنم و قدردان زحمات بی‌شائبه آن‌ها در انعکاس موفقیت‌های روزافزون گروه معظم خلیج فارس هستم.

امیدوارم که همچون همیشه، قلم، قدم و بیان شما در مسیر تبیین حقایق و واقعیت‌ها و انعکاس حرفه‌ای پیشرفت و توسعه همه جانبه ایران اسلامی باشد.

علی عسکری
مدیرعامل گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.