×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
فعالیت مراکز استخراج رمز ارزها تا ۱۵ اسفندماه متوقف می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، مصطفی رجبی مشهدی در گفت‌وگوی تلویزیونی، اظهار کرد: برخورد با بخش‌های غیرمجازی که با استفاده از شبکه‌های برق اقدام به استخراج رمز ارز می‌کنند را در دستور کارداریم.

وی ادامه داد: تمام تلاش خود را برای تأمین برق موردنیاز بخش خانگی و صنعتی به‌کار گرفته‌ایم.

سخنگوی صنعت برق با بیان اینکه مراکز مجاز استخراج رمزارزها حدود ۲۰۹ هزار مگاوات ظرفیت استفاده برق را دارند، گفت: کلیه فعالیت مراکز استخراج رمز ارزها در دوره سرد سال تا ۱۵ اسفندماه متوقف می‌شوند.

رجبی مشهدی افزود: در سال ۱۴۰۰ عمده استخراج رمز ارزهای کشف‌شده در بخش خانگی بوده و مابقی در بخش صنعتی است.

رجبی مشهدی گفت: در دوره سرد سال به دلیل افزایش مصرف گاز در بخش تجاری و خانگی، در تأمین سوخت نیروگاه‌ها محدودیت ایجاد می‌شود که یکی از این اقدامات که اولویت بندی مشوند بحث روشنایی معابر، نظارت بر مصرف ادارات و فعالیت‌های مجاز استخراج رمز ارزهاست.

وی در مورد میزان تولید برق نیروگاه‌ها، ادامه داد: در شرایط کنونی و در پیک شبانه مصرف برق حدود ۴۱ هزار مگاوات است که قطعاً این عدد از تابستان که مقدار مصرف ۶۷ هزار مگاوات بود، کمتر است.

سخنگوی صنعت برق بیان کرد: به دلیل برودت هوا که منجر به افزایش مصرف گاز خانگی و نجاری می‌شود، نیروگاه‌ها مجبور به استفاده از سوخت مایع هستند که در این صورت نیز شاهد کاهش ذخیره سوخت در مخازن خواهیم بود لذا در شبکه برق ناپایداری ایجاد خواهد شد ولی تاکنون برق هیچ مشترکی به دلیل کمبود سوخت قطع نشده است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.