×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳
فعالیت ۴۰۰ مرکز مشاوره برای پیشگیری از آسیب‌های روانی کرونا

تجارت گردان | فعالیت ۴۰۰ مرکز مشاوره برای پیشگیری از آسیب‌های روانی کرونا

به گزارش پایگاه خبری تجارت گردان، محمدمهدی تندگویان روز سه‌شنبه در گفت وگو با ایرنا در خصوص اقدامات معاونت جوانان وزارت ورزش و جوانان در پیشگیری از شیوع کرونا اظهار داشت: یکی از مهمترین اقدامات این معاونت که با همت تشکل‌های جوان انجام شد، تولید اقلام بهداشتی و کالاهای مصرفی مورد نیاز در جامعه بود.

وی افزود: در واقع شماری از کارگاه‌ها در هر یک از استان‌ها به‌ منظور تولید این اقلام نظیر ماسک، ژل ضدعفونی‌کننده و مواد شوینده تجهیز شد. به عنوان مثال اکنون ۶ کارگاه در استان تهران روزانه برای تولید این اقلام فعالیت می‌کنند.

به گفته تندگویان، توزیع این اقلام نیز که با شناسایی مناطق محروم و حاشیه‌نشین شهرها همراه شد، به صورت رایگان انجام گرفت.

وی تصریح کرد: اقدامات فرهنگی معاونت جوانان نیز در قالب پویش‌های متعدد نظیر «نه به چهارشنبه‌سوری» و «در خانه بمانیم» و برگزاری برخی مسابقات و جشنواره‌های خانگی به همراه اهدا جوایز انجام پذیرفت.

تندگویان افزود: مسابقات کتابخوانی و تهیه عکس از برخی رویدادها که سبب تقویت انگیزه به‌ ویژه در جوانان می‌شود نیز از دیگر اقدامات موثر سمن‌ها (سازمان‌های مردم نهاد) در این دوران محسوب می‌شود.

معاون امور ساماندهی جوانان وزیر ورزش و جوانان ادامه داد: تولید محتوا در قالب عکس، فیلم، انیمیشن و موشن گرافیک در شبکه‌های مجازی نیز در این دوران مورد توجه قرار گرفت.

تندگویان، نظافت معابر و مراکز عمومی را از دیگر اقدامات تشکل‌های جوانان جهت پیشگیری از شیوع کرونا عنوان کرد و گفت: ضدعفونی معابر و برخی مراکز عمومی نظیر بانک‌ها و پارک‌ها نیز هر شب با هماهنگی شهرداری‌ها و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی انجام می‌شود.

وی یادآور شد: همچنین اکنون مراکز مشاوره ازدواج وزارت ورزش و جوانان برای جلوگیری از آسیب‌های روحی و روانی این بیماری اقدام می‌کنند که آرامش‌بخشی و تقویت روان از طریق برگزاری جلسات مشاوره آنلاین از مهمترین اقدامات این مراکز به‌شمار می‌رود.

تندگویان افزود: توزیع اقلام بهداشتی سالمندان و نیازمندان نیز که از آغاز سال نو با کمک خیرین انجام می‌شود؛ نیاز به کالاهای ضروری را تامین می‌کند.

به گفته وی نیاز برخی از محرومان به‌ویژه شاغلان آسیب‌دیده از کرونا ویروس هم با دریافت سبد کالا (اقلام اساسی خوراکی) به همت خانه‌های جوان در سراسر کشور تامین می‌شود.

این مقام مسئول تاکید کرد: برخی از سالمندان هم باوجود استطاعت مالی (به‌دلیل بروز این بیماری) نباید از منزل خارج شوند و خانه‌های جوان باید جهت تهیه و توزیع اقلام ضروری برای این قشر از جامعه نیز اقدام ‌کنند.

به گفته تندگویان در حال حاضر این اقدام در شهر تبریز به همت تشکل‌های جوانان انجام می‌شود.

۱۴ هزار برنامه در سال ۹۸ در هفته جوان برگزار شد  

وی با اشاره به برگزاری ۱۴ هزار برنامه در هفته جوان در سال ۹۸ اظهار داشت: باتوجه به شیوع ویروس کرونا برگزاری جشنواره‌ها و نشست‌ها نیز لغو و تقسیم‌بندی کارکنان و دورکاری پرسنل مورد توجه واقع شد.

تندگویان افزود: همچنین یک اپلیکیشن (سامانه) در استان ایلام به‌منظور تولید، ارسال و ثبت سفارس اقلام بهداشتی نظیر ماسک تعریف شده است که از ۲۸ اسفندماه فعال و میزان خرید کالا را به‌صورت روزانه و هفتگی ثبت می‌کند.

وی با بیان این‌که بهره‌گیری از این سامانه در سراسر کشور سبب تنظیم بازار می‌شود؛ گفت: ثبت واردات کالا در کشور و مشخصات خریداران نیز در این سامانه بی‌شک ساماندهی بازاری را موجب می‌شود.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.