×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳
فغان‌پور: دلیلی بر تغییر زمان انتخابات فدراسیون فوتبال وجود ندارد

تجارت گردان | فغان‌پور: دلیلی بر تغییر زمان انتخابات فدراسیون فوتبال وجود ندارد

به گزارش پایگاه خبری تجارت گردان، «صفی‌الله فغان‌پور» در گفت وگویی اظهار کرد: فیفا به روند انتخابات فدراسیون فوتبال ایراد گرفته و دلیل ارسال نامه از سوی فدراسیون جهانی فوتبال این است که از داخل و بدون اینکه اطلاعاتی از اصل موضوع وجود داشته باشد، به فیفا گزارش شده است. تمام ایراد این نهاد بین المللی ۲ مورد است، یکی بحث آیین‌نامه اجرایی است که ما به فیفا هم اعلام کردیم و براساس آن انتخابات در دوره گذشته برگزار شد و  بحث دیگر هم هیات تعیین صلاحیت بود که گفتند باید هیات سه‌نفره وجود داشته باشد که هم ابلاغیه صادر شده و هم اساسنامه و آیین‌نامه گفته است که چه کسانی می‌توانند عضو این هیات باشند.

او با بیان اینکه طبق اساسنامه کنونی ۲ انتخابات را برگزار کردیم، عنوان کرد:‌ ایراد فدراسیون جهانی فوتبال اساسی نیست و تذکراتی که قبلا فدراسیون پذیرفته هم جدید نیست. ما این تذکرات را پذیرفتیم و طبق اساسنامه جدیدی کار نمی‌کنیم که فیفا در جریان آن نباشد. ما پیش از این نیز با اساسنامه کنونی در حضور نمایندگان فدراسیون جهانی انتخابات را برگزار کردیم.

وی ادامه داد: پیش از این و در تاریخ ۱۴ شهریور ۹۶ در نامه‌ای اعلام کردم که اساسنامه نیاز به بازنگری دارد، فدراسیون تنها به اساسنامه گذشته اکتفا نمی‌کند، دنبال این هستیم که موارد جدید در آن لحاظ شود و به رییس فدراسیون وقت هم گفتیم که اجازه دهند این اساسنامه را بازنگری کنیم. اما این بدان معنا نیست که انتخابات برای اساسنامه جدید برگزار کنیم بلکه انتخابات براساس اساسنامه‌ای که قبلا هم ۲ دوره انتخابات طبق آن برگزار شده، برگزار می‌شود و مانعی وجود ندارد. 

فغان‌پور با بیان اینکه نامه فیفا نشان می‌دهد که اشرافی بر اساسنامه ما نداردف تصریح کرد: آیین‌نامه را داریم، کمیته استیناف تشکیل شده و فیفا یا خبر نداشته یا نامه‌هایی که از داخل ایران زده شده تاثیرگذار بوده است.

مسوول حقوقی فدراسیون فوتبال با انتقاد از مصاحبه های جهت دار در داخل گفت: یکی از بزرگان فوتبال اخیرا مصاحبه‌ای کرده که گفته برای انتخابات آیین‌نامه اجرایی نداریم. چند روز بعد فیفا نامه زد که آیین‌نامه اجرایی ندارید؟ یک نفر مصاحبه می‌کند فورا فیفا هم واکنش نشان می‌دهد. ما به تمام پرسش های فدراسیون جهانی فوتبال پاسخ مستدل دادیم. همچنین آیین نامه و اعضای کمیته‌های بدوی و استیناف را به فیفا معرفی کردیم. 

او همچنین گفت: وقتی فیفا خواسته‌ای داشته و ما اجابت کرده باشیم دلیلی بر تغییر زمان انتخابات نیست.  

مسوول حقوقی فدراسیون ادامه داد: مگر نمی‌گویند که فیفا از اساسنامه ایراد گرفته، این به آن معنا است که اساسنامه فدراسیون در فیفا مطرح است و آنها ایراداتی به برخی مسائل دارند. اینکه می‌گویند سازمان تیم ملی در اساسنامه نیست، اصلا ضرورتی ندارد که باشد، اختیاراتی که رییس فدراسیون دارد و مجمع به آن تفویض کند کار پیش می‌رود.  

فغان‌پور تاکید کرد: قبل از اینکه اساسنامه را به مجمع اعلام کنیم از نظرات نخبگان و اهالی فوتبال استفاده خواهیم کرد و تکمیلی آن به مجمع فدراسیون ارائه می‌شود.

وی ادامه داد: اینکه اساسنامه اصلاح شود بحث همه است، اما اینکه بیاییم بگوییم اساسنامه مفسده زاست حرف معقولی نیست. ما نباید در حرف‌هایمان استرس جدیدی به مردم وارد کنیم.  

قانون منع به کار گیری بازنشستگان از دیگر موضوع های مورد نظر مسوول حقوقی فدراسیون فوتبال بود که در این زمینه گفت: به شخصه باور دارم که این قانون باید اجرایی شود و  از بازنشسته‌هایی که ۳۰ سال زحمت کشیدند، باید به عنوان مشاور استفاده کرد. ولی همه چیز باید در چارچوب قانون باشد. براساس تبصره ۲ قانون بازنشستگی افراد می‌توانند به عنوان پاره‌وقت کار کنند و یک سوم حقوق دریافت کنند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.