×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳
فولاد مبارکه؛ همگام با تولید و همراه با مردم برای خلق آینده‌ای بهتر

ایران اسلامی در دوران پس از پیروزی انقلاب اسلامی، فراز و نشیب‌های فراوانی را پشت سر گذاشته و به حول و قوه الهی و با همراهی، همدلی، مجاهدت، مقاومت و ایثار مردم وفادار به انقلاب، علی‌رغم تحمیل جنگی طولانی‌مدت و فشارها و تحریم‌های مضاعف و شکننده، همواره از تمام مصاف‌ها سربلند بیرون آمده و با افتخار به مسیر تعالی آرمان حقیقی خود ادامه داده است.

قطع به‌یقین حضور و مشارکت مردم، مهم‌ترین عنصر کلیدی در تحقق اهداف ملی است و توسعه واقعی در شرایطی محقق می‌شود که ملت و مردم، در تمامی فرایندها و برنامه‌های حاکمیت سهیم و شریک باشند. در سال‌های اخیر که مفهوم توسعه با واژه تولید قرین شده و دست‌یابی به رشد پایدار و توسعه اقتصادی درگرو تقویت بنیه تولید داخلی کشور است، تکیه‌بر توان داخل برای کسب استقلال و خودکفایی بدون مشارکت و همراهی مردم ناقص و بی‌ثمر خواهد بود.

آنچه واضح است این است که در شرایط کنونی، اقتصاد و معیشت مهم‌ترین مسئله و دغدغه مردم و همچنین نظام اسلامی است و اقتصاد توسعه‌یافته و پررونق محصول هم‌افزایی دولت و ملت است؛ نکته‌ای که هوشمندانه و حکیمانه از سوی رهبر فرزانه انقلاب اسلامی موردتوجه قرار گرفته و بر همین اساس، شعار امسال « جهش تولید با مشارکت مردم» نام‌گذاری شده است.

رهبر معظم انقلاب اسلامی در سخنان نوروزی خود بر این مسئله تأکید مضاعف فرمودند که تولید ملی همچنان شاه‌کلید رفع موانع و مشکلات اقتصادی، تورم، اشتغال و حفظ ارزش پول ملی است و جهش و رونق در این زمینه بدون حضور و مشارکت مردم روی نخواهد داد، علاوه بر این ایشان بر ضرورت الزام به تعهد در همه امور توصیه فرمودند.

تولیدکنندگان، صنعتگران و فعالان صنعت فولاد در سال‌های اخیر به‌عنوان صنعتی مادر و یکی از مهم‌ترین بخش‌های تولیدی کشور، با ارتقای کمّی و کیفی تولیدات و محصولات خود و توسعه فعالیت‌ها و اجرای طرح‌های توسعه، حماسه‌های متعددی خلق کردند و با درخشش در عرصه تولید و کارآفرینی و خلق دانش و ثروت، جایگاه ایران اسلامی را در صنعت فولاد جهان تثبیت و ایران را به یکی از قطب‌های تولید صنعت فولاد تبدیل کردند.

شرکت فولاد مبارکه به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های تولیدکننده فولاد در کشور و الگویی موفق از تحول و امیدآفرینی، با اهتمام به سیاست‌های راهبردی نظام جمهوری اسلامی در حوزه صنعت و اقتصاد، با ارتقای تولید و خودکفایی و بومی‌سازی در این عرصه، جلوه موفق و پرافتخاری از توفیق نظام اسلامی است که اتکا به نیروی متخصص و توان داخلی و بهره‌گیری از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های عظیم ملت ایران در مواجهه با فشارها و محدودیت‌ها را به‌خوبی به نمایش گذاشته و در سال جاری نیز خود را متعهد به تعالی ایران اسلامی در عرصه صنعت و اقتصاد می‌داند.

امروز فولاد مبارکه به عنوان مولود انقلاب، بنگاه اقتصادی موفقی در کلاس جهانی است که سهمی ۱٫۵ درصدی در تولید ناخالص داخلی و ۶٫۵ درصدی در تولید ناخالص بخش صنعت کشور دارد و با اشتغال‌زایی برای قریب به ۴۰۰ هزار نفر از مردم ایران‌زمین در اقصی نقاط کشور، بالنده، مقتدر و باافتخار به مسیر تعالی ایران اسلامی و کوشش و تلاش برای زندگی بهتر ایرانیان ادامه می‌دهد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.