×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲
فولاد مبارکه یک ظرفیت بزرگ برای اصفهانِ پرافتخار بوده است

شهر تاریخی اصفهان شهری منحصربه‌فرد و شناخته‌شده در جهان است که علاوه بر جاذبه‌های گردشگری و طبیعی، در ادوار مختلف تاریخی، مرکز تصمیم‌گیری، جریان‌سازی و آغازگر تحولات مختلف سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و صنعتی بوده و در دوران قبل و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، همواره نقشی تأثیرگذار در کشور داشته است.

در تقویم تاریخ ایران اسلامی، روز ۲۵ آبان ماه روز «حماسه و ایثار مردم اصفهان» نام‌گذاری شده است. این نام‌گذاری برای نکوداشت تشییع ۳۷۰ شهید اصفهان در روز ۲۵ آبان سال ۱۳۶۱ در دوران دفاع مقدس انجام شده است.

علاوه بر جاذبه‌های طبیعی و گردشگری فراوان در اقلیم اصفهان، این شهر در سه دوره تاریخی، پایتخت ایران کهن و مرکز اصلی تحولات تاریخی و زادگاه بسیاری از علما و صلحا بوده است. علاوه بر این، این شهر در توسعه شهرنشینی و صنعتی شدن ایران نقش کلیدی داشته و همچنان نیز صنعتگران این شهر در توسعه صنعتی کشور نقش مهمی ایفا می‌کنند.

مجاهدت در راه میهن و نثار جان و مال برای حفظ وطن و تلاش برای رشد و رونق کسب‌وکار و صنعتگری، ازجمله شاخصه‌های مردم اصفهان در دوران‌ مختلف بوده که تبلور و اوج این مجاهدت در دوران دفاع مقدس و با اهدای ۲۳ هزار شهید استان اصفهان در راه اسلام و انقلاب اسلامی به ثبت رسید و این مجاهدت در سایر عرصه‌ها نیز بعینه قابل‌لمس است.

توفیقات اصفهان در عرصه صنعت و به‌ویژه صنعت فولاد در دوران انقلاب اسلامی بر کسی پوشیده نیست و سخن گزافی نیست اگر بگوییم که بخش زیادی از موفقیت‌های حاصل‌شده در حوزه تولید و صنعت و به‌ویژه صنعت فولاد کشور، برآمده از تلاش‌های صنعتگران فولاد مبارکه به‌عنوان قطب صنعت فولاد کشور است که با مجاهدت‌های خود در دوران دفاع مقدس و در زیر بار فشارهای متعدد اقتصادی و تحریم‌های کمرشکن، توانسته‌اند پرچم ایران اسلامی را به‌عنوان یکی از ده تولیدکننده بزرگ فولاد در جهان به اهتزاز درآورند.

شرکت فولاد مبارکه در کنار سایر صنعتگران و کارخانه‌های فولادی اصفهان، با تقدیم چندین شهید در دوران دفاع مقدس، اهتمام خود را به آرمان‌های بلند نظام مقدس جمهوری اسلامی نشان داده و همواره با مجاهدت کارکنان خود و با تأمین و تولید بیش از یک‌سوم فولاد کشور، از جایگاه اصفهان در افکار عمومی، با نمایش سخت‌کوشی، تلاش و تیز فکری مردم این خطه دفاع کرده است.

بدون تردید همان‌گونه که شهر اصفهان در طول دوران انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، همواره در صف مقدم دفاع از آرمان‌ها و ارزش‌های کشور ایستاده، امروز نیز سربازان جبهه صنعت در شرکت فولاد مبارکه در نبرد اقتصادی ناشی از تحریم‌های ظالمانۀ نظام سلطه جهانی، می‌کوشند تا با کسب افتخارات بیشتر در عرصه تولید، نام اصفهان را همچون گذشته بلندآوازه نگاه دارند.

امید است این شرکت بتواند با پیشتازی در عرصه صنعت و تولید، در آینده نیز گام‌های بلندتری برای اعتلای کشور بردارد و ایران اسلامی را در تمامی عرصه‌ها سربلند گرداند.

*محمدجواد براتی
مدیر روابط عمومی فولاد مبارکه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.