×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳

تجارت گردان | قابلیت های حوزه بهداشت ایران مورد تایید سازمان جهانی بهداشت است

محمد آسایی روز چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار سلامت ایرنا درباره آگاهی سازمان جهانی بهداشت از عملکرد سیستم مراقبت‌های بهداشتی اولیه در ایران افزود: بازدیدهای سطوح مختلف کارشناسان سازمان جهانی بهداشت از نظام سلامت ایران و سیستم مراقبت‌های بهداشتی اولیه در همه این سال‌ها انجام شده است.

رئیس کمیته فنی شصت و ششمین اجلاس وزرای بهداشت منطقه مدیترانه شرقی اظهار داشت: این موضوع بسیار اهمیت دارد که کارشناسان سازمان جهانی بهداشت از سیستم مراقبت‌های بهداشتی اولیه ایران صحبت و آن را به جهان معرفی کنند.

وی ادامه داد: باید در این زمینه تلاش بیشتری کنیم تا سایر کشورها بتوانند نظام سلامت و مراقبت‌های بهداشتی اولیه ایران را بهتر بشناسند.

مشاور وزیر بهداشت همچنین درباره پوشش بیمه‌های درمانی در ایران در مقایسه با سایر کشورهای منطقه مدیترانه شرقی بیان کرد: هرچند ممکن است برخی از افراد در زمینه بیمه‌های درمانی در کشور گلایه داشته باشند، اما اگر وضعیت بیمه‌های درمانی را در کشورهای قدرتمندی مثل مصر و مراکش در منطقه مدیترانه شرقی بررسی کنید، وضعیت ایران به مراتب بهتر است.

آسایی اظهار داشت: وقتی اعلام می‌شود که حدود ۹۲ درصد در ایران بیمه شدند، اتفاق بسیار مهمی است و این یعنی نظام سلامت در ایران به موضوع بیمه درمانی توجه ویژه کرده است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.