×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳
قاصدک طرحی بی ربط بود

تجارت گردان | قاصدک طرحی بی ربط بود

به گزارش پایگاه خبری تجارت گردان به نقل از خبرگزاری صدا و سیما؛ آقای دکتر سعید نمکی در مراسم بزرگداشت روز پرستار در برج میلاد گفت: آنچه دغدغه پرستاران است بیش از همه دغدغه خود من است در بدو تحویل گرفتن وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی توسط بنده این جامعه ۲ سال معوقه داشت که بیش از همه مایه شرمساری من بود.
وی افزود: خوشبختانه راهی که رفتیم نتیجه داد بخش عمده مطالبات پرداخت شده است و در هیچ دوره ای از این پس بیش از ۳ ماه معوقه نداشته باشیم.
آقای دکتر نمکی ادامه داد: امسال اداره سیل در ۲۶ استان توسط نیروهای پرستاری بی نظیر بود و موجب حیرت ما و جهان شد که یک مورد اپیدمی نداشتیم.
وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی با اشاره به کنترل فشار خون بیش از ۳۰ میلیون نفر توسط پرستاران گفت: پرستاران در موج شدید آنفولانزا حضور مستقیم داشتند که دست مریزاد دارد.
وی ادامه داد: طرح بی ربط قاصدک از ابتدای حضورم غیر منطقی بود و عدالت رشته ای را هم زیر سوال برده بود.
آقای دکتر نمکی گفت: پرستار یک هویت مستقل در نظام سلامت است و ما در اصالت بخشی به این عنصر اثر گذار دریغ نمی کنیم و با توجه به توسعه گسترده تخت های بیمارستانی امسال ۹ هزار نیرو پرستاری جذب می کنیم.

تلاش ویژه وزارت بهداشت برای رفع دغدغه‌های جامعه پرستاری
معاون پرستاری وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی گفت: اقدامات خوبی در وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی برای کاهش دغدغه‌های پرستاران در حال انجام است.

خانم دکتر مریم حضرتی در مراسم بزرگداشت روز پرستار در برج میلاد گفت: خوشبختانه روز به روز جهان به رشته پرستاری آگاه‌تر می‌شود و سال ۲۰۲۰ سال مراقبت پرستاری و مامایی نام گرفته که حاکی از اهمیت ویژه به این رشته است.
وی افزود: پیگیری معوقات ۳ ماهه پرستاری، پیگیری برقراری سختی کار در بخش اطفال شیمی درمانی و مسمومیت، حذف قاصدک و تبیین برنامه جذب پرستاری از جمله اقداماتی است که با دستور وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی در دست اجرا است و خستگی جامعه پرستاری را تا حدودی کم خواهد کرد.
خانم دکتر حضرتی گفت: طرح تخصصی پرستاران به صورت آزمایشی اجرا شده و رضایت بخش بوده است، اعتبار بخشی و کار‌های مضاعف جامعه پرستاری در جلسات متعدد وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی بررسی شد و بزودی برنامه ویژه‌ای برای خدمات طولانی مدت پرستاری ارائه خواهد شد.

نیاز سالانه ۹ هزار پرستار در مناطق محروم
رییس سازمان نظام پرستاری گفت: بیایید سالانه حداقل ۹ هزار نیروی پرستاری در مناطق محروم جذب کنیم.
آقای محمد میرزابیگی در مراسم بزرگداشت روز پرستار در برج میلاد گفت: دیدار روز گذشته با مقام معظم رهبری منشور کاربردی و اخلاقی برای جامعه پرستاری است.
وی افزود: اجماع و همدلی مسوولان با رهنمود‌های مقام معظم رهبری در ابتدای سال پرستاری نوید بخش اجماع بیشتر برای جامعه پرستاری است.
آقای میرزابیگی با تأکید بر کمبود نیروی پرستاری در کشور افزود: بیایید برای مناطق محروم که نیرو‌های پرستار بازنشسته می‌شوند سالی ۹ هزار نیروی پرستار جذب کنیم.
وی گفت: بیایید تا آماده شدن طرحی جایگزین قاصدک به نظام پرداخت قبل برگردیم و کارانه و معوقات ۲۲ ماهه و ۱۰ ماهه پرستاران را سامان دهیم.
آقای میرزابیگی افزود: جامعه پرستاری نجیب و پر تحمل است، اما اجماع و عزم مسوولان باید به پیگیری مشکلات بیانجامد.

آغاز مراسم بزرگداشت روز پرستار در برج میلاد
مراسم بزرگداشت روز پرستار با حضور معاون اول رییس جمهور در برج میلاد در حال برگزاری است.

در این مراسم که با حضور مسوولان حوزه سلامت در حال برگزاری است از پرستاران نمونه کشور قدردانی می‌شود.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.