×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
قاچاق دام علت اصلی گرانی؛ نرخ هر کیلو شقه گوسفندی به ۱۱۲ هزار تومان رسید

تجارت گردان | قاچاق دام علت اصلی گرانی؛ نرخ هر کیلو شقه گوسفندی به ۱۱۲ هزار تومان رسید

به گزارش پایگاه خبری تجارت گردان، علی اصغر ملکی رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی کشور در گفت و گو با  باشگاه خبرنگاران جوان، از ثبات نرخ گوشت در بازار خبر داد و گفت: هم اکنون هر کیلو شقه گوسفندی بدون دنبه با نرخ ۹۷ هزار تا ۹۸ هزار تومان به مغازه دار و با احتساب ۱۰ درصد سود، ۱۱۰ تا ۱۱۲ هزار تومان به مصرف کننده عرضه می‌شود.

قاچاق دام بر گرانی گوشت دامن زد

او نوسان نرخ ارز و انگیزه خروج دام به آن سوی مرز‌ها را یکی از علت‌های اصلی گرانی گوشت در بازار برشمرد و افزود: افزایش قیمت علوفه و هزینه جا به جایی دام از استان‌های دیگر به سمت تهران، همچنین کاهش قیمت کله پاچه، دل، جگر و سیرابی در فصل گرما، همزمان با شیوع ویروس کرونا موجب شده قیمت گوشت با نوساناتی در بازار رو به رو شود.

ملکی قیمت هر کیلو گوسفند در شهرستان‌های مبدا را ۴۰ تا ۴۲ هزار تومان اعلام کرد و گفت: با توجه به هزینه ۳ هزار و ۳۰۰ تومانی دامپزشکی و ترابری برای هر راس گوسفند، قیمت هر کیلو دام در میادین تهران به ۴۵ هزار تومان می‌رسد.

رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی ادامه داد: با توجه به نوسان نرخ ارز، افزایش کرایه حمل از شهرستان‌های غرب به تهران و افت وزن دام در فصل گرما پیش بینی خاصی راجع به وضعیت قیمت در بازار نمی‌توان داشت.

او درباره آخرین وضعیت بازار دام زنده در عید قربان بیان کرد: بنابر پیگیری‌های صورت گرفته از ستاد ملی مقابله با کرونا این احتمال وجود دارد که در میادین ۲۲ گانه میوه و تره بار در عید قربان دام عرضه و ذبح نشود، هر چند برخی دامداران به سبب فروش با نرخ بالاتر در عید قربان، مقداری دام دپو کرده اند تا بتوانند با نرخ‌های بالاتر آن را عرضه کنند.

ملکی در پایان از رکود حاکم بر بازار گوشت خبر داد و گفت: طبق روال قبل، تقاضایی برای خرید گوشت در بازار وجود ندارد و تنها در روز‌های نخست ماه، خرید اوج می‌گیرد و مجدد از ۱۵ ماه کاهش می‌یابد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.