×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳
قدردانی ظریف از کمک‌های سازمان جهانی بهداشت در مقابله با کرونا

تجارت گردان | قدردانی ظریف از کمک‌های سازمان جهانی بهداشت در مقابله با کرونا

به گزارش پایگاه خبری تجارت گردان، محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان دوشنبه‌شب در پیامی توئیتری نوشت: قدردان سازمان جهانی بهداشت و کشورهای دوست به خاطر همبستگی آن‌ها در مبارزه با کووید۱۹ به رغم تروریسم اقتصادی ایالات متحده که بیماران ایرانی را به خطر انداخته، هستیم. نیازهای ضروری ایران: ماسک‌های ان۹۵ و سه‌لایه؛ دستگاه تنفس مصنوعی؛ روپوش جراحی؛ کیت تشخیص ویروس کرونا؛ کاورهای محافظتی بی رنگ، محافظ صورت و بدن.

هواپیمای حامل کمک‌های سازمان بهداشت جهانی امروز در فرودگاه امام‌خمینی (ره) به زمین نشست.

این تجهیزات شامل کیت‌های تست کرونا برای ١٠٠ هزار نفر و تجهیزات پزشکی و آزمایشگاهی است. نمایندگان سازمان بهداشت جهانی نیز برای بررسی وضعیت مدیریت بیماری کرونا وارد ایران شدند.

این محموله شامل حدود هشت تن دارو و کیت‌های آزمایش این بیماری است و با هواپیمای نظامی از «دبی» به ایران ارسال شده است. به گفته یک مقام سازمان بهداشت جهانی، علاوه بر این کمک‌ها، ۶ تیم پزشکی متشکل از پزشکان، متخصصات علوم آزمایشگاه و اپیدمیولوژیست، به ایران در شناسایی و کنترل ویروس کرونا کمک می‌کنند.

سه کشور انگلیس، فرانسه و آلمان نیز روز دوشنبه با صدور بیانیه‌ای ضمن اعلام همبستگی با قربانیان ویروس کرونا در ایران، از ارسال کمک‌های پزشکی و مالی به کشورمان برای مقابله با شیوع سریع این ویروس خبر دادند.

حمید بعیدی نژاد سفیر ایران در انگلیس روز دوشنبه اعلام کرد که نخستین محموله هدایای انگلیس، فرانسه و آلمان برای مقابله با ویروس کرونا امشب وارد تهران می شود.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.