×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳

تجارت گردان | قرارداد 1500 میلیاردی رجاء با واگن‌پارس/ با کمک رجاء میانگین سن ناوگان مسافری را کاهش می‌دهیم

به گزارش پایگاه خبری تجارت گردان به نقل از  ایلنا از اراک، محمدرضا مختاری صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت:  شرکت حمل و نقل ریلی رجا به منظور حمایت از صنایع داخلی و در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص رونق تولید با توجه به برنامه‌های توسعه‌ای خود و با در نظر داشتن تولید و تحویل به‌موقع واگن‌های قرارداد فروش ۳۳ دستگاه واگن مسافری ۴ تخته فی‌مابین آن شرکت و شرکت واگن پارس، موافقت کرد با افزایش ۲۵ درصدی این قرارداد تعداد ۸ دستگاه واگن مسافری ۴ تخته از شرکت واگن پارس خریداری کند.

وی افزود: بر این اساس مقرر شد این تعداد واگن حداکثر تا پایان امسال یا حداکثر اوایل سال آینده تحویل داده شود.

مختاری ادامه داد: این اقدام شرکت رجا ضمن جلوگیری از توقف خط تولید واگن‌های مسافری و حفظ اشتغال موجود، در افزایش ظرفیت حمل مسافر در داخل کشور بسیار مؤثر خواهد بود.

مدیرعامل شرکت واگن پارس اراک افزود: همچنین با در نظر گرفتن عمر بالای واگن‌های مسافری در حال سیر شرکت حمل و نقل ریلی رجا و نیاز به بازسازی واگن‌های مذکور، آن شرکت بازسازی ۵۵ دستگاه واگن‌های مسافری آلمانی خود که اتفاقاً بدلیل ساختار و ابعاد کوپه بسیار پرمتقاضی هستند را با انعقاد قراردادی به ارزش حدودی بالغ‌بر ۹۰۰ میلیارد ریال به واگن پارس واگذار کرد.

مختاری اظهار داشت: در تاریخ ۲۷ اسفندماه سال ۱۳۹۷ تفاهم نامه ای بین وزارت را و سازمان برنامه و بودجه منعقد شد که از محل بند الف ماده ۱۸ قانون بودجه سال ۹۸، بودجه و تسهیلاتی در اختیار شرکت‌هایی که حاضر هستند از تولیدکننده‌های داخلی واگن خریداری کنند، قرار داده شود.

وی افزود: قرار شد قرارداد مذکور امسال اجرایی شود، در ادامه برای شرکت‌های خریدار واگن و تولیدکنندگان واگن تسهیلاتی تخصیص داده و مشخص شد که هر شرکتی چه تعداد واگن تولید و هر شرکتی چه تعداد واگن خریداری کند.

مدیرعامل شرکت واگن پارس اراک تصریح کرد: در این راستا شرکت واگن پارس اراک با شرکت رجاء قراردادی مبنی‌بر تعمیر و بازسازی ۵۵ واگن مسافربری با ارزش ۹۰۰ میلیارد امضا کرد.

مختاری ادامه داد: به‌موازات آن در سال ۹۶ قراردادی بین شرکت واگن پارس اراک و رجا برای ساخت ۳۳ واگن امضا شد که اوایل امسال محموله آخر این قرارداد تحویل داده شد.

وی خاطرنشان کرد: امسال نیز قرارداد ساخت ۸ دستگاه واگن با ارزش حدودی ۴۵۰ الی ۵۵۰ میلیارد ریال بین شرکت رجا و شرکت واگن پارس امضا شد که تا پایان سال یا حداکثر بهار آینده تولید و تحویل داده می‌شود.

مدیرعامل شرکت واگن پارس اراک بیان کرد: مجموع دو قرارداد  امضا شده بین شرکت واگن پارس اراک و رجا حدوداً  یک هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال است.

مختاری با اشاره به تعیین تکلیف وضعیت سهام‌داری این شرکت نیز گفت: پس از ۲ سال بلاتکلیفی در روز پنجشنبه مورخ ۷ شهریور امسال در جلسه کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت، مسئولان و نمایندگان استان، در این زمینه تصمیمات خوبی اتخاذ و قرار شد ظرف چند روز آینده اقداماتی انجام شود.

وی در پاسخ به سؤالی در خصوص برنامه‌های تولید و ظرفیت امسال شرکت نیز گفت: با پیگیری وزیر صنعت، معدن و تجارت از هرگونه ثبت سفارش برای وارد کردن واگن از خارج جلوگیری شده و این امر سبب تمایل زیاد مشتریان داخلی برای خرید از شرکت واگن‌پارس و سایر تولیدکنندگان داخلی شده است.

مدیرعامل شرکت واگن‌پارس اراک افزود: با توجه به این‌که شرکت‌های تولیدکننده خارجی با ارائه مدل‌های مالی جذاب سعی در فروش محصولات خود در ایران را داشتند، این مشتریان و خریداران نیز از شرکت‌های تولیدکننده داخلی انتظار ارائه مدل‌های مالی مشابه و یا تسهیلات با نرخ مناسب را دارند.

مختاری ادامه داد: بر همین اساس از وزیر صنعت، معدن و تجارت و وزیر راه‌وشهرسازی و همچنین مسئولان راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران درخواست داریم که امکان استفاده خریداری واگن از منابع بند الف ماده ۱۸ قانون بودجه و یا هرگونه تسهیلات موجود با نرخ مناسب هرچه سریع‌تر اجرایی و عملیاتی کنند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.