×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳
قرار نبود جوجه‌ها را معدوم کنند، باید تولید تخم مرغ را کاهش می‌دادند

تجارت گردان | قرار نبود جوجه‌ها را معدوم کنند، باید تولید تخم مرغ را کاهش می‌دادند

به گزارش پایگاه خبری تجارت گردان، مرتضی رضایی معاون امور تولیدات دام وزارت جهاد کشاورزی در خصوص ماجرای معدوم کردن جوجه‌های یک‌ روزه، گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا و به سبب نبود تقاضا برای خرید مرغ و به دنبال افت قیمت مرغ، قرار شد تا تولید جوجه یک روزه محدود شود.

واکنش وزارت جهاد به زنده به گور کردن جوجه‌ها

او بیان کرد: شیوع ویروس کرونا شرایط ویژه‌ای را برای کشور به وجود آورد. در ماه‌های اخیر تعطیلی بسیاری از امکان عمومی مانند دانشگاه‌ها، سلف‌ها، رستوران‌ها و غیره را داشته‌ایم و علاوه بر این، مراسم عروسی هم لغو شد که سبب کاهش مصرف مرغ که اصلی‌ترین گوشت مصرفی بود، شد. 

معاون امور تولیدات دام وزارت جهاد اظهار کرد: امروز مرغ حدود ۳ هزار تومان کمتر از مصوب مرغداران به فروش می‌رسد که این موضوع باعث ضرر و زیان سنگین به این صنعت شده است. در چنین شرایطی یکی از راهکار‌ها این بود که تولید جوجه یک‌روزه محدود شود و در ستاد تنظیم بازار مصوب شد به جای ۱۲۵ میلیون قطعه جوجه یک‌روزه، ماهانه ۱۱۵ میلیون جوجه یک‌روزه تولید شود و بر همین اساس تولیدکنندگان موظف شدند تولید جوجه را کاهش دهند.

رضایی در خصوص فیلم‌های منتشر شده در فضای مجازی مبنی بر معدوم کردن جوجه های یک‌روزه، گفت: این فیلم‌ها که اخیرا در فضای مجازی منتشر شده‌اند، قابل قبول نیستند چرا که قرار نبود خود جوجه‌ها را معدوم کنند و قرار بود تولید تخم مرغ نطفه دار را کاهش دهند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.