×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳

‌حبیب اسدالله نژاد مدیرعامل اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی در گفتگو با مهر با اشاره به افزایش قیمت مرغ در روزهای اخیر در بازار قیمت هر کیلوگرم مرغ زنده در استان‌ها ۴۲ تا ۴۳ هزار تومان است که این رقم حول و حوش نرخ مصوب این کالاست اما با قیمت تمام شده تولید حدود ۶ تا ۷ هزار تومان فاصله دارد.

اسدالله نژاد با اشاره به اینکه قیمت تمام شده تولید هر کیلوگرم مرغ زنده در حال حاضر حدود ۵۰ هزار تومان است، افزود: قرار است دولت طی یک هفته آینده (۳۱ شهریور ماه) قیمت مرغ را اصلاح و اعلام کند.

این فعال بخش خصوصی تصریح کرد: بر این اساس قیمت هر کیلوگرم مرغ زنده بیش از ۵۰ هزار تومان است که آنالیز آن برای اتخاذ تصمیم به وزارت جهاد پیشنهاد و ارسال شده و مرغ گرم نیز در بازار بیش از ۷٠ هزار تومان خواهد شد.

اسدالله نژاد گفت: می‌دانیم شرایط مردم مساعد نیست و این افزایش قیمت روی معیشت خانوار و سرانه مصرف مرغ در کشور تأثیر منفی می‌گذارد اما مساله اینجاست که تولیدکنندگان نیز در زیان شدید هستند و در ۴۵ روز گذشته از این مساله به شدت آسیب دیده‌اند و استمرار زیان تولید کنندگان و مزیت تولید و اشتغال و سرمایه گذاری انجام شده را تحت‌الشعاع قرار داده و مرغداران را زمین‌گیر خواهد کرد.

اسدالله نژاد تاکید کرد: در چنین شرایطی دولت باید از مردم حمایت و از محل درآمد اصلاحات یارانه‌ای به مردم کمک کند که یکی از این روش‌ها تهیه کالابرگ الکترونیکی برای خرید محصولات پروتئینی است و یارانه نقدی قطعاً مرغ را بر سر سفره‌ها نبرده و امنیت غذایی را تهدید خواهد کرد.

این فعال بخش خصوصی به صحبت‌های وزیر جهاد کشاورزی اشاره و اضافه کرد: آقای ساداتی نژاد عنوان کرده از واحدهای تولیدی باید حمایت شود و واحد تولیدی بنگاه خیریه نیست این صحبت به این معنی است نباید یارانه‌ای را که قرار است به مصرف کننده بدهند از جیب تولیدکننده بردارند و در دو ماه گذشته و در حال حاضر دقیقاً بخشی از یارانه‌ها از جیب مرغداران در حال پرداخت هست و صنعت توان چنین هزینه‌ای را به صورت دستوری ندارد.

اسدالله نژاد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به کاهش میزان جوجه‌ریزی در ماه‌های اخیر عنوان کرد: میزان جوجه‌ریزی بر اساس تأیید و تخلیه (مقدار جوجه‌ریزی که به صورت قطعی انجام و در سامانه دامپزشکی ثبت شده است) در اردیبهشت ماه ۱۲۳ میلیون قطعه، در خرداد ۱۰۸ ملیون قطعه در تیر ماه ۹۱ میلیون و ۲۸۰ هزار قطعه و در مرداد ماه ۹۰ میلیون و ۷۲۰ هزار قطعه بوده است.

وی اضافه کرد: میزان جوجه‌ریزی در شهریور ماه نیز تا امروز ۶۴ میلیون و ۶۰۰ هزار قطعه بوده است که هشدار. و پیام‌های خوبی با کاهش حدود ۳٠ درصدی تولید مخابره نمی‌شود و می‌تواند زنگ هشدار جدی برای به خطر افتادن مزیت تولید، اشتغال و امنیت غذایی باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.