×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
قیمت نفت به کمترین میزان خود رسید

به گزارش خبرگزاری مهر قیمت نفت نزدیک به ۳ درصد کاهش یافت و به پایین‌ترین سطح خود از قبل از حمله روسیه به اوکراین رسید. این اتفاق در حالی رخ داده است که داده‌های اقتصادی نشان از نگرانی‌های رکود احتمالی جهانی می‌دهد.

قراردادهای معیار بین‌المللی نفت خام برنت تا نزدیک‌ترین سررسید، معاملات را با ۲.۷۶ دلار یا ۲.۹ درصد به پایان رساند و به ۹۲.۳۴ دلار در هر بشکه رسید. در این جلسه، این قرارداد به ۹۱.۷۱ دلار در هر بشکه رسید که پایین‌ترین رقم از ۱۸ فوریه بود.

قراردادهای نفت خام وست تگزاس اینترمدیت آمریکا ۲.۸۸ دلار یا ۳.۲ درصد کاهش یافت و به ۸۶.۵۳ دلار در هر بشکه رسید، پس از آن که در طول جلسه به ۸۵.۷۳ دلار در هر بشکه رسید که پایین‌ترین رقم از ۲۶ ژانویه بود.
هر دو قرارداد معیار در جلسه قبل حدود ۳ درصد کاهش یافته بودند.

سخنگوی اتحادیه اروپا روز سه شنبه گفت، اتحادیه اروپا در حال ارزیابی واکنش ایران به آنچه اتحادیه آن را «آخرین» پیشنهاد آن برای نجات توافق هسته‌ای ۲۰۱۵ خواند و در حال رایزنی با ایالات متحده است.

ایران اواخر روز دوشنبه به این پیشنهاد پاسخ داد، اما هیچ یک از طرفین جزئیاتی ارائه نکردند.

قیمت نفت نیز تحت تأثیر آمار ضعیف اقتصادی ایالات متحده و چین قرار گرفت.

بارکلیز پیش‌بینی خود را برای قیمت برنت ۸ دلار در هر بشکه در سال جاری و سال آینده کاهش داد، در حالی که انتظار داشت در کوتاه‌مدت مازاد نفت خام زیادی به دلیل عرضه‌های «مقاوم» روسیه وجود داشته باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.