×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳
قیمت کالا را تولید کننده تعیین می‌کند

به گزارش تجارت گردان ، امیرخسرو فخریان در گفتگو با صد ا و سیما، در حاشیه نشست خبری امروز افزود: در چند ماه گذشته، برخی از کالا‌ها تا ۵ بار افزایش قیمت داشتند و به همین دلیل فروشگاه‌های زنجیره‌ای مرتب در حال تغییر قیمت‌ها هستند.

وی گفت: همه قیمت‌هایی که جدید هستند فروشگاه‌های زنجیره‌ای با یک ماه تاخیر آن را بر روی کالا‌ها درج می‌کنند و در این مدت، فروش با همان قیمت‌های قبلی است.

فخریان همچنین در خصوص نظارت سازمان تعزیرات افزود: همه اجناسی مثل حبوبات، رب، تن ماهی، روغن، ماکارونی که در فروشگاه‌های زنجیره‌ای وجود دارد در سوپرمارکت‌های سطح شهر هم موجود است ضمن اینکه همه برند‌های تولیدی مواد غذایی, ۸۵ درصد کالا‌های خود را به فروشگاه‌های سطح شهر عرضه می‌کنند و ۱۵ درصد جنس تولید کنندگان در فروشگاه‌های زنجیره‌ای به فروش می‌رسد.

رئیس اتحادیه کشوری فروشگاه‌های زنجیره‌ای اضافه کرد: مشکلات و موضوعات در فروشگاه‌های زنجیره‌ای را به دقت بررسی می‌کنیم و حاضریم با همه نهاد‌های نظارتی همکاری‌های لازم را داشته باشیم تا واقعیت برای مردم روشن شود.

وی درخصوص نظارت‌های اتحادیه هم گفت: در همه فروشگاه‌های زنجیره‌ای کل کشور، بازرس وجود دارد و تمامی قیمت‌ها از ورود به فروشگاه تا خروج، رصد و همه تخفیف‌ها و افزایش قیمت‌ها بر روی فاکتور، تحویل مشتری می‌شود.

آقای فخریان افزود: همه مراحل فروش در فروشگاه شفاف است و مردم به راحتی می‌توانند قیمت‌ها را با مراکز عرضه در سطح شهر مقایسه کنند.

وی در خصوص برند‌های شرکت‌های تولید گفت: هیچ برندی اختصاصی در فروشگاه‌های زنجیره‌ای وجود ندارد و هر آنچه که در سوپر مارکت‌های سطح شهر وجود دارد در فروشگاه‌های زنجیره‌ای هم موجود است.

وی افزود: از امروز در همه فروشگاه‌های سطح کشور علاوه بر قیمت مصرف کننده، یک برچسب (لیبل) جدید هم اضافه می‌شود و آن قیمت فروش است و خریدار بین این قیمت‌ها سردرگم نشود.

فخریان ادامه داد: در یک فروشگاه بزرگ زنجیره ای، سه هزار بارکد کالا وجود دارد که این کالا‌ها از اول سال تا به حال در یک فروشگاه، یازده هزار بارکد تغییر قیمت داشته این یعنی سه و نیم بار با تغییر قیمت و افزایش کالا‌ها روبرو بوده ایم.

رئیس اتحادیه کشوری فروشگاه‌های زنجیره‌ای گفت: افزایش قیمت‌ها هیچ ارتباطی به فروشگاه‌های زنجیره‌ای ندارد و این تولید کننده کالاست که قیمت‌ها را از طریق سازمان حمایت مصرف کننده و تولیدکننده تعیین می‌کند و در نهایت در سطح عرضه پخش می‌کند.

وی در پایان افزود: در حال حاضر هیچ کمبود کالایی در فروشگاه‌های زنجیره‌ای وجود ندارد و با ثبات قیمت دلار در آینده نزدیک، شاهد کاهش قیمت‌ها هم خواهیم بود.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.