×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
لازمه توسعه صادرات توجه خاص به محصولات صادرات محور

تجارت گردان | لازمه توسعه صادرات توجه خاص به محصولات صادرات محور

به گزارش پایگاه خبری تجارت گردان به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، محسن احتشام ریاست انجمن شورای ملی زعفران گفت: در دوره رکورد و تحریم کنونی کشور، سهم کشاورزی مهم بوده چرا که درآمد و اشتغال در این بخش متمرکز است. در تولید بسیاری از محصولات کشاورزی مثل غلات، زعفران و… دارای مزیت مطلق و برخی مزیت نسبی هستیم.

ریاست انجمن شورای ملی زعفران بیان کرد: بسیاری از محصولات کشاورزی در مناطق محروم هستند و باید از آنها حمایت شود. کمک به توسعه محصولات کشاورزی جزو واجبات است، چرا که تامین کننده کالای صادراتی هستند و تمرکز بر محصولات صادراتی ابزار مناسب نیاز دارد.

او ادامه داد: صادرات محصولات کشاورزی، علاوه بر توجه به افزایش تولید و حلقه های فناوری در سطح بازار جهانی ارزش آفرین اقتصادی و ایجاد اشتغال مولد را به دنبال دارد بنابراین حفظ بازارهای صادراتی و ارتقا کیفیت در توسعه صادرات غیر نفتی مستلزم ایجاد سازمان متخصص دارد.

احتشام: اکنون سازمان توسعه تجارت این کار را انجام می دهد که نیاز به بودجه دارد. رویه ها در راستای سازمان دهی فرایند صادراتی نیست و باید در این جهت قرار گیرد. ریاست انجمن شورای ملی زعفران افزود: بخش خصوصی و دولتی منجر به افزایش صادرات می شوند. بر اساس استراتژی هر کشور بودجه هر محصول صادراتی باید مشخص و به موقع تامین شود و دولت باید از آن حمایت کند.

او افزود: تصمیمات کارا و موثر در راستای توسعه بهبود کسب و کار مهم است که باید عملی شود. در شرایط جنگ اقتصادی هستیم؛ لازمه توسعه صادرات توجه خاص به محصولات صادرات محور و رفع موانع تولید است که توقع داریم مشکلات تولیدی رفع شود.

احتشام با اشاره به اینکه تولید و توسعه صادرات مهم است، گفت: جایگاه صادرکنندگان باید مشخص باشد و انتظار داریم جایگاهی در شان و منزلت آنها ایجاد شود. باید با توسعه دیپلماتی سیاسی بازارهای صادراتی راحفظ کنیم.

ریاست انجمن شورای ملی زعفران تشریح کرد: تمام برنامه ریزی باید در تسهیل فراوانی ارزی باشد؛ در فرایند صادرات محصولات کشاوزی ارزی از کشور خارج نمی شود بلکه ارز به کشور باز می گردد. در شرایط سخت اقتصادی فعلی انتظار داریم بسته حمایتی خاصی به صادرکنندگان اختصاص یابد تا صادرکنندگان تمایل بیشتری به حضور در بازارهای جهانی داشته باشند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.