×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳
لزوم آمادگی بیمارستان‌ها با افزایش شیوع کرونا

تجارت گردان | لزوم آمادگی بیمارستان‌ها با افزایش شیوع کرونا

به گزارش پایگاه خبری تجارت گردان به نقل از شبکه خبر،در نشست ستاد ملی کرونا استان تهران بر آمادگی هر چه بیشتر بیمارستان‌ها برای خدمت به بیماران کرونایی تاکید شد.
در این نشست که با مدیریت دکتر زالی اداره می‌شود، رؤسای دانشگاه‌های علوم پزشکی تهران و ایران هم حضور دارند.
در این نشست معاونان بهداشت، درمان و غذا و داروی این سه دانشگاه و تعداد دیگری از اعضای ستاد هم حضور دارند.
در این نشست نماینده سازمان تأمین اجتماعی بر توجه هر چه بیشتر ستاد کرونا به بیمارستان‌های تأمین اجتماعی استان تهران تاکید کرد.
لزوم تهیه هر چه بیشتر مواد و محلول‌های ضدعفونی کننده برای استفاده در بیمارستان‌ها با توجه به اینکه شیوع این بیماری همچنان ادامه دارد از دیگر تاکیدات این جلسه بود.
در این جلسه همچنین مقرر شد فرمانداری در تهیه مواد ضدعفونی کننده و ماسک مورد نیاز بیمارستان‌ها ورود کند و فقط به منابع وزارت بهداشت اکتفا نشود.
تجدیدنظر در کاهش حضور کارمندان در ادارات پایتخت و افزایش اختیار دانشگاه‌ها در بخش آموزش از دیگر تاکیدات این نشست است.
دکتر زالی رئیس ستاد فرماندهی عملیات بیماری کرونا کلانشهر تهران هم در این جلسه، گفت: ما فکر می‌کنیم با توجه به افزایش شیوع مجدد این بیماری نیاز است تعدادی از بیمارستان‌هایی که خدمت دهی شان به بیماران کرونایی با توجه به شرایط کاهش یافته بود، دوباره وارد عمل شوند.

قدردانی دکتر زالی از خدمات درمانی بیمارستان بقیه الله در موضوع کرونا
رئیس ستاد فرماندهی مدیریت بیماری کرونا کلانشهر تهران با قدردانی از تلاش درمانی و تحقیقاتی بیمارستان و دانشگاه بقیه الله در موضوع کرونا، گفت: این بیمارستان پس از مشهد و شیراز بیشترین میزان طرح‌های تحقیقاتی در خصوص کرونا را داشته است.
دکتر علیرضا زالی در نشست با روسای دانشگاه علوم پزشکی استان تهران و معاونان این دانشگاه، افزود: تا ۴۸ ساعت آینده بسته پیشنهادی ابلاغ می‌شود که بر اساس آن تعداد مراکز مراقبت سلامت افزایش می‌یابد.
وی گفت:​ در بحث تامین داروی بیماران کرونایی و نیاز به مواد ضدعفونی کننده هم طرحی مدنظر داریم تا ذخیره سازی مناسبی در این خصوص صورت گیرد.
رئیس بیمارستان بقیه الله هم در این نشست، افزود: ما از ابتدای شیوع بیماری کرونا تاکنون به چهار هزار بیمار کرونایی خدمت داده ایم و هم اکنون نزدیک به ۱۳۰ بیمار در بخش‌های عادی و ویژه بستری هستند.
دکتر حسین صمدی نیا افزود: باید بیماران بهبود یافته برای اهدای پلاسمایشان بیشتر از این ترغیب شوند.
وی از دکتر زالی درخواست کرد با کسانی که در خصوص درمان این بیماری در فضای مجازی فعالیت‌های غیر قانونی دارند و ادعا می‌کنند در درمان این بیماری برنامه‌های معجزه آسا دارند برخورد شود.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.