×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳
لزوم ارتقای نقش بازار سرمایه در تامین مالی بنگاه‌ها/ استقبال سازمان بورس از جامعه نخبگان برای توسعه بازار سرمایه

به گزارش تجارت گردان به نقل از پایگاه خبری بازار سرمایه ایران (سنا)، مجید عشقی در نخستین همایش بازار سرمایه که در سالن همایش‌های دانشگاه شهید بهشتی در حال برگزاری است، ضمن ابراز خرسندی از برگزاری این همایش گفت: یکی از اهداف اصلی برگزاری چنین همایشی هماهنگ کردن فعالیت‌های علمی و پژوهشی مرتبط با نیازهای روز بازار سرمایه و همفکری در این زمینه است.

وی افزود: یکی از دغدغه‌های جدی ما حمایت از سرمایه‌گذاری و مشارکت مردم در اقتصاد از طریق ابزارهای بازار سرمایه است. ابزارهای متعددی در این زمینه طراحی شده و مقالاتی هم دریافت شده که امیدواریم به طراحی و اصلاح ابزارها کمک کند.

رئیس سازمان بورس گفت: بازار سرمایه با توجه به رویکرد علمی و تخصصی دارد، از تخصصی‌ترین بازارهای رسمی است که طیف گسترده ای از دانش آموختگان مالی و مهندسی و… در آن حضور دارند.

عشقی اظهار کرد: اکنون نیروهای متخصصی در بازار سهام داریم که امیدواریم با کمک گرفتن از آنها بتوانیم اهداف سازمان بورس را محقق کنیم بدون بهره گیری از توان نیروهای متخصص، گسترش ابزارها وبرخی بازارها امکان‌پذیر نبود.

وی افزود؛ باید اقداماتی انجام دهیم تا نقش بازار سرمایه در تامین مالی افزایش یابد. بازار سرمایه از طریق جریانات علمی نیازمند توسعه بازار و ابزارها است که این امر را می‌توان به سبب افزایش حضور سهامداران دانست. در بخش تامین مالی نیز حضور بازار سرمایه در مقایسه با گذشته بسیار محسوس است.

عشقی گفت: بحث دیگر مسئله اطلاع رسانی و افزایش سواد علمی است که این مسئله هم نیازمند حضور دانش آموختگان است. هدایت درست سرمایه‌گذاران و نشان دادن ریسک‌ها به آنان، نیازمند اطلاع‌رسانی و ابزارهای جدید است.


وی افزود: در حال حاضر ظهور ابزارهای نوین فرصت‌ها و چالش‌هایی برای بازار ایجاد کرده که انتقاع از آنها نیازمند افزایش آگاهی است.

عشقی در خصوص رمزارزها گفت: بحث ارزهای دیجیتال یکی از دغدغه‌های جدی تمام بازارهای سرمایه در جهان است، در سازمان بورس در حال تهیه ابزارهایی هستیم که می‌توانند در بحث معامله کمک کنند؛ زیرا با ابزارهای فعلی نمی‌توان آنها را مهار کرد. امیدواریم در آینده نزدیک، همایشی در خصوص ارزهای دیجیتال برگزار کنیم.

رئیس سازمان بورس در این همایش اظهار کرد: یکی از رویکردهای این همایش، رفع چالش‌های بازار سرمایه است که در این رابطه می‌توان به بازارهای مشتقه، حاکمیت شرکتی ، تعارض منافع، ارتقا شفافیت، مدیریت ریسک در حوزه ناشران، نهادهای مالی ، تاثیر سیاست‌های حاکمیت شرکتی بر بازار سرمایه، اتکا به روش‌های نوین تامین مالی از جمله این مسائل است.

وی افزود: سازمان بورس وظیفه خود می‌داند به منظور رفع چالش‌ها رابطه نزدیکی با جامعه دانشگاهی داشته باشد. برای حضور نخبگان در شورای مشورتی منعی نداریم و برای حل مشکلات بازار سرمایه از ظرفیت تام دانشگاه‌ها بهره خواهیم گرفت.

عشقی تصریح کرد: این وعده را می‌دهیم از نتایج مقالاتی که پیشنهادات کاربردی برای بازار سرمایه داشته باشد، بهره بگیریم. امیدوارم در پایان امروز بتوانیم دیدگاه‌های جدیدی برای حل چالش‌های بازار سرمایه پیدا کنیم.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.