×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳
لزوم انتقال نهاده‌های کشاورزی به گروه دو کالایی

تجارت گردان | لزوم انتقال نهاده‌های کشاورزی به گروه دو کالایی

 ابه گزارش پایگاه خبری تجارت گردان به نقل از یلنا، محمد علی طهماسبی در مراسم آغاز به کار هفتمین نمایشگاه تخصصی نهاده‌های کشاورزی تهران با تاکید بر اینکه ۵ تا ۱۰ قیمت تمام شده تولید محصولات کشاورزی مربوط به نهاده است اظهار کرد: تاثیر انواع نهاده‌ها مانند بذر کود و سم در بخش کشاورزی قابل توجه است به همین دلیل لازم است که فضای رقابتی برای آنها ایجاد شود.

طهماسبی ادامه داد: البته حمایت دولت در تامین اختصاص ارز برای این گروه کالایی باید همچنان ادامه داشته باشد اما انتقال آنها به گروه دو کالایی ضروری است .

وی با تاکید بر اینکه سلامت جامعه درگروه تولید محصولات کشاورزی با نهاده‌های کیفی است، افزود: استفاده از نهاده‌های کیفی است که محصولات کشاورزی سالم را تولید و غذای سالم را در اختیار جامعه قرار می‌دهد و این محقق نمی‌شود مگر اینکه شرایط به شکلی باشد که امکان رقابت از نظر کیفیت و قیمت بین فعالان بازار نهاده‌های کشاورزی به وجود آید.

طهماسبی از تامین مطلوب نهاده‌های کشاورزی به‌میزان نیاز تولید کنندگان خبرداد و افزود: تامین کودهای کشاورزی نسبت به مشابه سال قبل رشد ۲۹ درصدی داشته به نحوی‌که هم اکنون تنها یک‌میلیون و هشتصد هزار تن کود اوره تامین و در اختیار کشاورزان قرار گرفته است.

وی ادامه داد: آمار همچنین از افزایش مصرف کود در کشور خبر می‌دهد که ما آن را مطلوب ارزیابی می‌کنیم.

معاون وزیر جهاد کشاورزی اظهارکرد: افزایش مصرف کود به‌معنی افزایش تولید در نتیجه آب و هوای مطلوب و همچنین افزایش آگاهی کشاورزان است.

طهماسبی با اشاره به تغییر سیاست وزارت کشاورزی در شیوه کار بسیاری از محصولات از بذر به نشا افزود: این تغییر سیاست موجب کاهش مصرف آب و همچنین کوتاه‌تر شدن زمان تولید شده که نتیجه آن افزایش مجموعه تولیدات در بخش کشاورزی در کشور بوده است.

وی گفت: استفاده از کودها و سم‌های ویژه کشت‌های گلخانه‌ای که خطرات کمتری به‌همراه داشته باشد یکی از مهمترین برنامه‌های است که وزارت جهاد کشاورزی آن را پیگیری کرده و از ورود بخش کشاورزی به آن استقبال می‌کند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.