×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
لزوم برنامه ریزی برای مشارکت مردم در پروژه ها و هدایت نقدینگی موجود در جامعه به سمت تولید

در این نشست دکتر مخبر از اهتمام ویژه دولت برای کمک به اجرای طرح ها و پروژه های گروه پیشران خبر داد و بیان داشت دولت مصمم است موانع پیش روی اجرای این پروژه ها را برطرف و مسیر سرعت بخشیدن به روند عملیاتی سازی این طرح ها را هموار کند.
معاون اول رییس جمهور با ابراز خرسندی از شکل گیری گروه “پیشرانان پیشرفت ایران” ، بر لزوم برنامه ریزی برای هدایت نقدینگی موجود در جامعه به سمت تولید تأکید کرد و خواستار سهیم شدن و مشارکت هر چه بیشتر مردم در اجرای این پروژه ها شد.
این جلسه با دستور بررسی وضعیت پروژه های چهل و هشت گانه پیشران پیشرفت ایران برگزار شد و مدیران عامل شرکت های مربوطه گزارشی از آخرین وضعیت طرح ها و پروژه های در دست اجرا ارائه و به تشریح مسائل و مشکلات پیش رو پرداختند.
همچنین در این نشست دکتر سید مهدی سدیدی دبیر گروه پیشرانان پیشرفت گزارشی از فعالیت ۹ ماهه این گروه در قالب چهار محور مانع زدایی مستمر اجرای پروژه ها، ساختار نظارت و پایش، فعالیت شاخه پروژه های دانش بنیان و میزان پیشرفت هریک از پروژه ها ارائه نمود.
سدیدی افزود: بر اساس گزارش های ارائه شده، پروژه های مذکور مطابق برنامه زمان بندی در حال اجرا هستند و حتی میزان پیشرفت فیزیکی برخی از طرح ها از برنامه زمان بندی جلوتر است.

گفتنی است گروه پیشرانان پیشرفت ایران شامل هلدینگ خلیج فارس ، مجتمع فولاد مبارکه، شرکت ملی صنایع مس ایران ، هلدینگ سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات، شرکت معدنی و صنعتی گل گهر ، شرکت معدنی و صنعتی چادرملو ، و شرکت گروه گسترش نفت و گاز پارسیان اجرای ۴۸ پروژه راهبردی را در دستور کار خود دارند که عملیاتی شدن این پروژه ها، درآمد سالانه ای معادل ۲۰ میلیارد دلار را برای کشور به همراه خواهد داشت.
افزایش ۴۰ میلیون تن محصول در کل زنجیره فولاد، افزایش ۱۵ میلیون تن محصولات پتروپالایشی، ۸۰۰ هزار تن مس و تولید سه هزار مگاوات برق از جمله دستاوردهای اجرای این پروژه ها خواهد بود.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.