×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳
لزوم توجه بیشتر به آموزش های فنی و حرفه ای نسبت به آموزش آکادمیک / کمبود نیروی انسانی ماهر در صنعت یک ضعف است

به گزارش تجارت گردان به نقل از روابط عمومی فولاد آلیاژی ایران، محمد کمال زاده مدیرعامل شرکت فولاد آلیاژی ایران در این بازدید با اشاره به اینکه نظام فنی و حرفه ای و مهارت ورزی بازوان صنعت کشور است، گفت: با توجه به اینکه امروزه دانش فراوان است ولی در بکارگیری آن دارای ضعف هستیم باید به آموزش فنی و حرفه ای بیشتر از آموزش آکادمیک بها داده شود‌.

وی با بیان اینکه در تامین منابع انسانی ماهر مشکلاتی در کشور وجود دارد، تصریح کرد: یکی از مشکلات صنایع نبود منابع انسانی ماهر است و این مهم اهمیت مهارت ورزی را دو چندان می کند و همکاری آموزش فنی و حرفه ای و اقداماتی که در حال شکل‌گیری در نظام مهارتی کشور است را به فال نیک می گیریم‌.

کمال زاده تصریح کرد: نبود نیروی انسانی ماهر و جایگزین نکردن نیروی انسانی هزینه سنگین برای نظام دارد به طوری‌که به تدریج کشور را با فقر نیروی با مهارت فنی مواجه می کند.

وی گفت: نظام آموزشی در کشور ما به این جهت مغفول مانده چون سهم آن در نظام اقتصادی دیده نشده و مبلغی که برای آموزش صرف می شود جزو هزینه بحساب می آید در حالی که این نوع نگاه اشتباه است و هر نوع هزینه در آموزش، سرمایه گذاری است.

کمال زاده با بیان اینکه صنایع کشور نیاز به تکنسین مهارتی دارند، عنوان کرد: سازمان فنی و حرفه‌ای کشور مرکز ارزش آفرینی برای صنایع است.

وی با تصریح بر اینکه شرکت فولاد آلیاژی ایران بزرگترین تولید کننده فولادهای آلیاژی خاورمیانه است و در دنیا از نظر دانشی حرفی برای گفتن دارد، افزود: در سال۷۷ افتتاح کامل کارخانه فولاد آلیاژی ایران را داشتیم که از لحاظ سطح تکنولوژی همچنان دارای تکنولوژی بی نظیری است.

کمال زاده با اشاره به اینکه ابتدا ۱۸۸ گرید را از کشورهای خارجی خریداری کردیم، گفت: هم اکنون با تلاش نیروی انسانی که سرمایه های انسانی شرکت محسوب می شوند، در حال تولید۴۴۳گرید هستیم و محدودیتی در تولید فولادهای آلیاژی نداریم.

مدیر عامل شرکت فولاد آلیاژی ایران بیان کرد: شرکت فولاد آلیاژی ایران یک شرکت دانش بنیان است که تلاش می کند به این نظام خدمت‌رسانی کند.

مدیریت خوب شرکت فولاد آلیاژی بحران ها را تبدیل به فرصت کرده است

مهرداد عظیمی معاون وزیر و رییس سازمان آموزش  فنی و حرفه ای کشور در  این نشست هم اندیشی ضمن گرامیداشت هفته دولت و با اشاره به ثبت رکورد های پیاپی در این شرکت گفت:  افتخارات شرکت فولاد آلیاژی ایران به جهت درک درست و آینده نگری شرکت فولاد آلیاژی و توجه به امر مهم مهارت آموزی است.

وی تصریح کرد: زمانی در این کشور دستگاه هایی وارد می‌شد که حتی طریقه کار کردن آن را نمیداستیم ولی اکنون اقدام به ساخت آنها می کنیم.

عظیمی با بیان اینکه در صورت تعامل بیشتر این مجموعه صنعتی، می توانیم همکاری شرکت فولاد آلیاژی ایران با آموزش فنی و حرفه‌ای را به عنوان یک الگو در کشور معرفی کنیم، گفت: مدیریت شرکت فولاد آلیاژی بحران ها را تبدیل به فرصت کرده است و توانسته لایه های پنهان ظرفیت ها را کشف کند.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تصریح بر اینکه راهکار کاهش هزینه و زمان در عصر حاضر، نیروی ماهر است، گفت: زمان در فروش محصولات اثرگذار است و در دنیا به خصوص درحوزه صنعتی راه میانبر برای موفقیت، مهارت است.

دکتر مهرداد عظیمی عنوان کرد: سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور با توجه به تاکید رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم، نهضت ملی مهارت را در همه بخش ها به ویژه با تمرکز بر بخش صنعت پیگیری می کند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.