×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳
لزوم تولید فرش اصیل ایرانی مطابق با سلیقه بازار جهانی

تجارت گردان | لزوم تولید فرش اصیل ایرانی مطابق با سلیقه بازار جهانی

به گزارش پایگاه خبری تجارت گردان به نقل از شاتا، رئیس مرکز ملی فرش ایران گفت: برای ماندگاری و حیات فرش ایرانی و صادرات آن، فرش‌ها باید با سلیقه بازار جهانی و حفظ اصالت ایرانی تولید شود. فرحناز رافع افزود: فرش باید بر اساس سلیقه بازار جهانی شامل طرح و رنگ صادر شود؛ در عین حال حفظ نشان تجاری و هویت ایرانی فرش دستباف نیز از اهمیت زیادی برخوردار است، زیرا کارآمد شدن صنعت فرش موجب رونق بازار و تجارت جهانی ایران خواهد شد.
وی اضافه کرد: برای رونق و صادرات فرش ایرانی نمی‌توانیم نقشه‌ها و طرح‌های قدیمی را همچون گذشته وارد بازار جهانی کنیم، بلکه باید به سمت تحول البته با حفظ فرهنگ و هویت ایرانی پیش رویم.
رافع گفت: یکی از مواردی که باعث بهبود صنعت فرش می‌شود متعادل سازی صنایع مرتبط و پیشتیبان تولید فرش و همچنین شرایط عرضه و تقاضا است ضمن اینکه ایجاد مرکز جامع تخصصی و مرکز کنترل فرش و زمینه سازی برای جذب سرمایه گذاران خارجی نیز به تقویت صنعت تولید فرش ایرانی کمک خواهد کرد.
وی افزود: آمار کل قالیبافان و مشاغل مرتبط به آن در سطح کشور حدود یک و نیم میلیون نفر است، اما فقط ۳۰۵ هزار نفر از مزایایی قانون بیمه‌های اجتماعی قالیبافان و صنایع دستی شناسه دار بهره‌مند هستند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.