×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
لپ تاپ گیمینگ Hasee ZX9 با پیکربندی عجیب و قیمت مناسب

وجود تمام ویژگی‌های یک لپ تاپ گیمینگ

این لپ تاپ دارای ۱۶ گیگابایت حافظه DDR4-3200 است که می‌توان در صورت تمایل آن را تا سقف ۶۴ گیگابایت ارتقا داد. همچنین ۵۱۲ گیگابایت حافظه SSD قابل ارتقا در این لپ تاپ وجود دارد. در رابطه با طراحی ظاهریِ Hasee ZX9 نیز می‌توان به ابعاد آن با ۳۶۱×۲۵۶×۳۲٫۵ میلی متر و وزن ۲٫۷ کیلوگرم اشاره کرد. مانیتور این لپ تاپ از یک پنل ۱۶۵ هرتز ۱۵٫۶ اینچی، با امکان پوشش ۱۰۰٪ sRGB و وضوح ۱۰۸۰p تشکیل شده است. همچنین Hasee از یک صفحه کلید RGB تمام صفحه همراه با نور پس زمینه استفاده کرده است. در داخل آن نیز از خنک کننده‌های دو فن و هیت سینک مسی برای دفع حرارت پردازنده مرکزی و پردازنده گرافیکی استفاده شده است.

استفاده از بهترین گزینه ممکن به عنوان گرافیک

در مورد گرافیک، Hasee ZX9 به صورت استاندارد دارای کارت گرافیک انویدیا GeForce RTX 3070 با ۸ گیگابایت حافظه گرافیکی است. طبیعتا گرافیک این لپ تاپ نیز مانند مدل‌ها قابل ارتقا نیست، بنابراین آنها تصمیم گرفته‌اند که از بهترین گزینه ممکن برای محصول خود استفاده کنند. انرژی مورد نیاز لپ تاپ از یک باتری ۵۵۰۰ میلی آمپر ساعتی تامین می‌شود. درگاه‌های ورودی و خروجی این لپ تاپ شامل دو پورت USB Type-A 3.2 GEn 2، یک پورت USB Type-A 2.0، یک پورت USB Type-C with DP1.4 با امکان پشتیبانی از USB 3.2 Gen 2، یک عدد کارت خوان Micro SD، یک عدد خروجی HDMI و mini DP 1.4 و در نهایت یک پورت RJ45 LAN است.

تجارت گردان | لپ تاپ گیمینگ Hasee ZX9 با پیکربندی عجیب و قیمت مناسب

استفاده از پردازنده Celeron در کنار گرافیک RTX 3070!

می‌رسیم به عجیب ترین بخش این لپ تاپ. CPU Hasee ZX9 را می توان با سه گزینه پیکربندی کرد.این سه گزینه همه شامل کارت گرافیک انویدیا GeForce RTX 3070 مشترک هستند، اما تفاوت آنها در پردازنده‌ی مرکزی است. این پردازنده‌ها شامل Core i7-12700 و Core i5-12400 است که تا به این جای کار منطقی به نظر می‌رسد. اما نکته عجیب امکان انتخاب پردازنده سطح پایه دو هسته‌ای Celeron G6900 به همراه کارت گرافیک RTX 3070 است! این پردازنده برای یک کروم بوک سطح پایه شاید کارساز باشد، اما وجود آن در کنار چنین گرافیک قدرتمندی عملا به علت کمبود هسته‌های کافی باعث از بین رفتن عملکرد واقعی RTX 3070 می‌شود.

دلیل وجود چنین پیکربندی نا متقارنی

اما علت اصلی وجود این پیکربندی عجیب، نوع اتصال پردازنده‌ها در لپ تاپ است. در این لپ تاپ به جای اتصال با لحیم از سوکت LGA 1700 استفاده شده است. به این ترتیب خریداران این لپ تاپ می‌توانند بعد از خرید پردازنده‌ی خود را ارتقا بدهند. همچنین قیمت ۱۳۰۰ دلاری که Hasee برای مدل دارای پردازنده‌ی Celeron در نظر گرفته است می‌تواند وسوسه کننده باشد. ممکن است بسیاری تصمیم بگیرند با بودجه‌ای که در اختیار دارند فعلا مدل پایه این لپ تاپ را خریداری کنند و بعد در فرصتی دیگر پردازنده آن را ارتقاء بدهند تا بتوانند از حداکثر عملکرد آن بهره ببرند. مدل Core i5-12400 آن ۲۰۰ دلار گران‌تر است اما به نظر گزینه منطقی‌تری است. در نهایت بالاترین مدل آن، با پردازنده Core i7-12700 با قیمت ۱۶۵۰ دلار عرضه خواهد شد.

لپ تاپ Hasee به زودی وارد بازار خواهد شد، اما احتمالا به دلیل قیمت‌های مناسبی که برای آن درنظر گرفته شده است، تقریباً به طور کامل در پیش فروش فروخته خواهد شد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.