×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
مأموریت حرفه ای و مسئولیت اجتماعی از وظایف قانونی صندوق به شمار می رود

به گزارش تجارت گردان به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل بیمه مرکزی،  رئیس کل بیمه مرکزی با آرزوی موفقیت برای “مهدی قمصریان” در دوران تصدی صندوق تامین خسارت های بدنی بر ضرورت تعامل هر چه بیشتر با نهاد ناظر و دستگاه های ذیربط تاکید کرد و گفت: در سال گذشته با اجرای طرح مهم رسیدگی در مرحله دادسرا، زمان رسیدگی به پرونده های ارجاعی و فرایند پرداخت خسارات به یک دهم کاهش یافته و امید است که این روند همچنان ادامه پیدا کند.
وی با تشریح فعالیت های صندوق در سال های گذشته، خاطرنشان کرد: تنها از محل فعال سازی سامانه ۱۳ و سرعت بخشی به ماموریت های محوله، بیش از ۹۵۰ میلیارد ریال به منابع صندوق افزوده شده است.
رئیس شورای عالی بیمه راه اندازی سامانه پرداخت آنلاین صندوق و اتصال آن به سامانه “ثنا” قوه قضائیه را از دیگر اقدامات این مجموعه حاکمیتی توصیف کرد و افزود: صندوق تامین خسارت های بدنی با تکمیل شعب استانی و بهره مندی از سرمایه انسانی مبتکر، متخصص و چابک، خدمات موثری را عرضه کرده که باید بیش از پیش توسعه یابد.
وی از مدیرعامل جدید صندوق تامین خسارت های بدنی و همکاران وی خواست تا با بهره گیری از تجارب نهادناظر صنعت بیمه در امور توسعه و سرمایه گذاری در این حوزه نیز موفق عمل کنند.
بر اساس این گزارش، سید عباس حسینی _ معاون بانک و بیمه وزارت امور اقتصادی و دارایی_ ضمن تشریح ظرفیت های ارزشمند صنعت بیمه در مسیر خدمت به مردم، اظهار داشت: حرکت در چارچوب قانون و رعایت مفاد آن از مهمترین ماموریت هایی است که باید از سوی دستگاه های اقتصادی و اجتماعی کشور دنبال شود.
وی بر ضرورت جوانگرایی در صندوق تامین خسارت های بدنی و نهادهای مشابه تاکید کرد و گفت: جوانان اندیشمند، خلاق و متعهد برای برون رفت از مشکلات و بحران های موجود راهکارهایی دارند که می توان از این ظرفیت ها برای اداره کشور استفاده شود.
معاون بانک و بیمه وزارت اقتصاد، روند اصلاحات اقتصادی را در ایران قابل قبول ارزیابی کرد و افزود: شفافیت عملکردی در دولت سیزدهم از مهمترین عوامل اعتمادسازی در سطح جامعه است که فرهنگ مطالبه گری را گسترش خواهد داد.
سیدعباس حسینی در پایان از ضرورت هم راستایی سازمان ها با مجموعه دولت و حاکمیت سخن گفت و اظهار داشت: یکی از روش های مقابله با فساد، افزایش ضریب شفافیت است و در همین راستا تلاش می کنیم تا تمامی فعالیت های بیمه ای در کشور در معرض دید آحاد جامعه قرار گیرد.
در ادامه این نشست، مهدی قمصریان با ابراز خرسندی از حضور معاون بانک و بیمه وزیر اقتصاد، رئیس کل بیمه مرکزی، اعضای هیات عامل نهادناظر، دبیرکل سندیکای بیمه گران ایران و تنی چند از مدیران و کارکنان صنعت بیمه در این آیین به برخی چالش ها و راهکارهای صندوق تامین خسارت های بدنی اشاره کرد.
وی در همین راستا اظهارداشت: فرایند تحول دیجیتال، فرهنگسازی و اصلاح مقررات غیر ضروری، یکپارچه سازی سامانه ها، سرعت بخشی به فرایند بررسی پرونده تا پرداخت خسارت و در نهایت گسترش سرمایه گذاری های مولد از برنامه هایی است که با جدیت دنبال خواهد شد.
شایان ذکر است که پیش از این مهندس مجید بهزادپور، سمت مدیرعاملی صندوق تامین خسارت های بدنی را بر عهده داشت.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.