×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳
ماجرای توقف ساخت سریال‌های ماورایی در تلویزیون/ بچه‌ها از شیطان «او یک فرشته بود» می‌ترسیدند

رضا توکلی بازیگر سریال‌های ماه رمضانی در گفت‌وگو با خبرنگار رادیو و تلویزیون ایرنا، درباره سریال‌های رمضانی تلویزیون در سال‌های اخیر و تفاوت آنها با سریال‌های دهه ۸۰، گفت: ای کاش بدون هیچ توقعی بچه‌هایی که زیر زمین او یک فرشته بود و … را ساختند را برای خودمان و تلویزیون حفظ می‌کردیم.

وی ادامه داد: چندی پیش به یکی از دوستان گفتم بازی کردن در یک سریال آن هم در کل سال برای من نوعی کفایت می‌کند، آنقدر که حضور در این نوع کارها به کارنامه کاری بازیگر برکت می‌دهد. حتی یک بار دیداری با آقای ضرغامی داشتم و ایشان گفت که چرا آقای توکلی فقط در ماه رمضان سریال بازی می‌کند؟مردم با سریال‌های ماورایی ارتباط خوبی برقرار کردند، چرا نباید این سریال ها را بسازیم

این بازیگر سینما و تلویزیون افزود: ما هنوز در برنامه‌سازی و طراحی برنامه طولانی مدت مانده‌ایم. یعنی همین الان باید برای رمضان سال آینده برنامه ریزی کنیم. از سویی مردم با سریال‌های ماورایی ارتباط خوبی برقرار کردند، چرا نباید این سریال ها را بسازیم. برای مثال سریال احضار که سال گذشته در ماه رمضان بروی آنتن رفت موج خوبی ایجاد کرده بود درباره مقابله با جادوگری. می‌خواهم بگویم که موضوعی که در احضار مطرح می‌شد، ناکام ماند. آنقدر که امواج مختلفی بوجود آمد و ما هم نمی‌توانیم به یکسری خط قرمزها نزدیک شویم.

توکلی با بیان پیشنهادی به مسئولین تلویزیون، گفت: می‌گویند شبکه‌ها باید تولید انبوه داشته باشند و من در اینجا هیچ دفاعی از صحبت فردی نمی کنم چون به من ارتباطی ندارد و من یک بازیگرم و صرفا به من پیشنهاد می‌دهند که در یک کار بازی کن و از آنجایی که بعد از کرونا آنقدر زندگی‌ها از نظر مالی و غیر مالی دستخوش تغییر شد من هم خیلی برای انتخاب‌هایم سخت نمی‌گیرم. اما در همین شرایط کرونا اگر دلسوزان ما جهان بینی‌شان بین‌المللی بود و بدون هیچ توقعی خلاقیت‌شان را به کار می بردند تا اتفاق‌های شیرینی را برای مردم رقم بزنند، می‌توانستند به راحتی مردم را در خانه‌هایشان نگه دارند. پیشنهادم این است که در ماه رمضان باید یک رقابت سالم اما واقعی اتفاق بیفتد به نام جشنواره سریال‌های تلویزیونی ماه رمضان.

ماجرای توقف ساخت سریال‌های ماورایی در تلویزیون/ بچه‌ها از شیطان «او یک فرشته بود» می‌ترسیدند

بازیگر فیلم سینمایی آیه‌های زمینی (عباس رافعی ۱۳۸۲) با بیان خاطراتی از حضور خود در سریال او یک فرشته بود نیز گفت: یادم است زمانی که این سریال را بازی می کردیم کل خیابان شریعتی بسته می شد و مردم با دیدن ما که مشغول تصویربرداری بودیم، از ماشین هایشان پیاده می شدند و به تماشای سکانسی که ضبط می کردیم مشغول می شدند.

وی درباره دلیل موفقیت سریال‌های ماه رمضانی دهه هشتاد به خصوص او یک فرشته بود، بیان داشت: من هنوز در کامنت‌های اینستاگرام خودم می بینم که مردم مخاطب این سریال و سریال های آن زمان مثل زیر زمین هستند. دلیل موفقیت این سریال ها نگاه کارشناسانه و روانشناسانه ای بود که پشت آن وجود داشت. کاراکترها هر کدام در جای خود قرار گرفته بودند. شخصیت روحانی که من بازی می کردم شخصیتی لبه تیغ بود و خیلی ها این را به من گفتند اما از آنجایی که درست نوشته بود و خودم هم برای بازی کردن آن تلاش کردم به دل مردم هم نشست حتی دو سه بازیگری که نقش روحانی بازی کرده بودند همان زمان با من تماس گرفتند و از بازیم تعریف کردند. درست برعکس الان که اگر نقشی را خوب بازی کنید هیچ بازیگری حتی درباره خوب بازی کردن شما صحبتی نمی کند.   

سوالم این است که چرا به ما اجازه نمی دهند درباره ماورا مسائلی را بیان کنیم؟ امسال متاسفانه هیچ سریال ماورایی در ماه رمضان نداریم که بتواند مخاطب را پای تلویزیون بنشاند

توکلی ضمن گلایه درباره توقف ساخت سریال های ماورایی گفت: سوالم این است که چرا به ما اجازه نمی دهند درباره ماورا مسائلی را بیان کنیم؟ امسال متاسفانه هیچ سریال ماورایی در ماه رمضان نداریم که بتواند مخاطب را پای تلویزیون بنشاند و مردم بیشتر شبکه آی فیلم را می بینند که سریال های قدیمی ماه رمضان را پخش می کند. در صورتی که سال گذشته در احضار ما قصد داشتیم رمالی و جادوگری را نقد کنیم تا مردم به سمت آن نروند. حتی این سریال پتانسیل ادامه دادن تا ۳۰۰ قسمت هم داشت که این اتفاق نیفتاد.

بازیگر مجموعه احضار (علیرضا افخمی ۱۴۰۰) درباره خاطره های جذابی که حین بازی در سریال او یک فرشته بود داشته است، نیز گفت: یک شب تا صبح باید در مسجدی کار می کردیم و من هم لباس روحانیت پوشیده بودم و باید سه صفحه احادیث را حفظ می کردم و می گفتم و زمان کمی هم داشتیم. من هم به حیاط مسجد رفتم و همینطور که راه می رفتم مردم از کنارم عبور می کردند و سلام می کردند و نمی توانستم تمرکز کنم، در نهایت دیدم اینطور نمی شود و ترجیح دادم به مکان خلوت تری برای حفظ این احادیث بروم. یا خاطره دیگری دارم از صبح روزی که به همراه مرتضی ضرابی کنار یک مدرسه ایستاده بودیم و به محض اینکه بچه ها از مدرسه بیرون آمدند و آقای ضرابی را دیدند جیغ زدند و فرار کردند و من سریع به مرتضی گفتم فرار کن تا اوضاع بدتر نشده است. مرتضی هم ناراحت شده بود که چرا بچه ها او را شیطان می بینند.

وی درباره ساخت اثری در ژانر ماورایی گفت: خیلی دوست دارم سریالی یا اثری در این ژانر بسازم، اما متاسفانه مسئولان به من نوعی اعتماد نمی کنند و این گونه کارها را به ما نمی سپرند. فیلم سگ های پوشالی را چند سال پیش ساختم و اصل قصه ماورایی بود اما اجازه ندادند به جزئیاتش ورود کنیم.

توکلی با اشاره به حضور خود در سریال نوروزی شبکه پنج گفت: ما کار خودمان را انجام دادیم و مهم این است که مخاطبان از تماشای سریال دردسرهای شیرین راضی بوده باشند. فکر می کنم رضایت ۷۰ درصدی داشتند چونکه رنگ و لعاب قصه خوب درآمده بود و شخصیت های دوست داشتنی داشت و مقابل مردم نبود.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.