×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : چهارشنبه, ۲۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳
مادرشهیدان افتخاریان، موسوی و پدر شهید گوهری و قناعت‌پیشه آسمانی شدند

به گزارش خبرنگار حوزه ایثار و شهادت ایرنا ،‌حاجیه خانم «مریم بانو کشاورزیان» مادر شهیدان «سردار حاج حبیب‌الله و محمد افتخاریان» از شهرستان بهشهر به فرزندان شهیدش پیوست.

حاجیه خانم «مریم بانو کشاورزیان» مادر شهیدان «سردار حاج حبیب‌الله افتخاریان (ابوعمار) و محمد افتخاریان» از شهرستان بهشهر به فرزندان شهیدش پیوست.

سردار شهید مهندس «حاج حبیب‌الله افتخاریان» معروف به (ابوعمار) در سال ۱۳۳۴ در روستای شهیدپرور وامرزان شهرستان بهشهر به دنیا آمد. او که بعد از پیروزی انقلاب، عهده‌دار مسئولیت‌های حساس در مناطق عملیاتی بود، نوزدهم اسفند ۶۳ در حالی که فرمانده سپاه پاسداران مریوان در کردستان بود، از عالم خاکی به جمع شهدا پیوست.

برادر او شهید «محمد افتخاریان» نیز در سال ۱۳۶۱ و در عملیات بیت‌المقدس به مقام رفیع شهادت نائل شد.گفتنی است مرحومه کشاورزیان خواهر شهید «سید جلیل میرصابر» نیز بوده است.

جانباز۷۰ درصد «فراصت مسعودی‌مقدم» به دوستان شهیدش پیوست

جانباز و شهید والامقام «فراصت مسعودی‌مقدم» از شهرستان پاوه به جمع شهدا پیوست.

 مراسم تشییع پیکر جانباز ۷۰ درصد، شهید والامقام «فراصت مسعودی‌مقدم» صبح روز دوشنبه ۱۴ تیرماه با حضور جامعه ایثارگری و با رعایت کامل شیوه نامه‌های بهداشتی در شهرستان پاوه برگزار شد.

جانباز گرانقدر ۷۰ درصد «فراصت مسعودی‌مقدم» روز گذشته پس از تحمل سال‌ها درد و رنج ناشی از مجروحیت به دیدار حق شتافت.

شهید مسعودی‌مقدم متولد سال ۱۳۴۳ در سال ۱۳۶۳ در پی بمباران شهر نوسود توسط هواپیماهای بعثی عراق به درجه جانبازی (ضایعه نخاعی) نائل آمد.

جانباز ۷۰ درصد «کاویانی» به همرزمان شهیدش پیوست

«جمشید کاویانی» از استان خوزستان پس از سال‌ها تحمل رنج و جراحات ناشی از جنگ تحمیلی دعوت حق را لبیک گفت و به هم‌رزمان شهیدش پیوست.

 این جانباز سرافراز ۷۰ درصد و یادگار دوران دفاع مقدس پس از سال‌ها تحمل رنج و جراحات ناشی از جنگ تحمیلی دعوت حق را لبیک گفت و به یاران شهیدش پیوست.

شهید «کاویانی» سال ۱۳۳۵ در امیدیه متولد شد و سال ۱۳۶۱ حین عملیات بیت‌المقدس به علت موج انفجار و ترکش از ناحیه سر به درجه رفیع جانبازی نائل‌ آمد.

جانباز ۷۰ درصد «بهرامی» به یاران شهیدش پیوست

جانباز  «حاج محمودعلی بهرامی» از جانبازان استان فارس در دوران دفاع مقدس پس از تحمل ۳۴ سال رنج جانبازی، دعوت حق را لبیک گفت و به یاران شهیدش پیوست.

 جانباز ۷۰ درصد «حاج محمودعلی بهرامی» از جانبازان استان فارس در دوران دفاع مقدس پس از تحمل ۳۴ سال رنج جانبازی، دعوت حق را لبیک گفت و به یاران شهیدش پیوست.

پیکر این شهید گرانقدر در شهرستان مرودشت تشییع و در گلزار شهدای روستای گلدشت سفلی از توابع این شهرستان به خاک سپرده شد.

«حاج محمودعلی بهرامی» سال ۱۳۶۶ در بمباران پتروشیمی شیراز بر اثر اصابت ترکش دچار قطع نیمی از پای راست و آسیب دیدگی در نواحی گردن و هر دو دست شد و به فیض جانبازی نائل آمد.

پدر شهیدان «گوهری» به فرزندان شهیدش پیوست

پدر شهیدان والامقام «عبدالحمید و نوراله گوهری» از استان خوزستان دعوت حق را لبیک گفت و به فرزندان شهیدش پیوست.

 مرحوم حاج «محمدعلی گوهری» پدر شهیدان «عبدالحمید و نوراله گوهری» پس از سال‌ها فراق از فرزندان دلیر و افتخارآفرینش به علت کهولت سن دعوت حق را لبیک گفت و به فرزندان شهیدش پیوست.

 شهید «عبدالحمید گوهری» سال ۱۳۴۴، در شهرستان بهبهان به دنیا آمد و سال ۱۳۶۳ در هورالهویزه بر اثر اصابت گلوله به گردن به شهادت رسید. 

شهید «نوراله گوهری» سال ۱۳۴۹ در شهرستان بهبهان به دنیا آمد و سال ۱۳۶۶، در تپه شنام بر اثر اصابت ترکش به سر به مقام شهادت نائل شد. 

پدر شهیدان «قناعت پیشه» به لقاءالله پیوست

پدر شهیدان والامقام «محمداسماعیل و ابوالفضل قناعت پیشه» از شهدای استان فارس در دوران دفاع مقدس دعوت حق را لبیک گفت و به فرزندان شهیدش پیوست.

 مرحوم حاج «علی محمد قناعت‌پیشه» پدر شهیدان «محمداسماعیل و ابوالفضل قناعت‌پیشه» در سن ۸۵ سالگی بر اثر کهولت سن و ایست قلبی دعوت حق را لبیک گفت.

پیکر آن مرحوم در گلزار مطهر شهدای شهرستان جهرم تشییع و در جوار فرزندان شهیدش به خاک سپرده شد.

شهیدان «محمداسماعیل و ابوالفضل قناعت‌پیشه» به ترتیب ۷ آبان و ۲۵ اسفند سال ۱۳۶۲ در مناطق سردشت و طلائیه به شهادت رسیدند.

مادر شهیدان «موسوی» آسمانی شد

مادر شهیدان والامقام «سیدرحیم، سیدکریم و سیدعظیم موسوی» از شهر تهران دعوت حق را لبیک گفت و به فرزندان شهیدش پیوست.

 حاجیه خانم «فاطمه موسوی» مادر شهیدان «سیدرحیم، سیدکریم و سیدعظیم موسوی» پس از ماه‌ها بیماری  در سن ۷۹ سالگی در بیمارستان خاتم الانبیاء(ص) دارفانی را وداع گفت و به فرزندان شهیدش پیوست.

پیکر مادر شهیدان موسوی  با حضور جمعی از خانواده‌های معظم شهدا در محله پیروزی تشییع و سپس برای خاکسپاری به زادگاهش در شهرستان رزن منتقل  شد.

شهیدان «سیدکریم و سیدرحیم موسوی» به ترتیب در ۱۶ اسفند ۱۳۶۳ و هفتم بهمن ماه ۱۳۶۵ به درجه رفیع شهادت نائل آمدند. شهید «سیدعظیم موسوی» ۲۴ دی ماه ۱۳۶۵ به شهادت رسید.

روحشان شاد ویادشان گرامی باد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.