×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
مالیات بر ارزش افزوده طلا هنوز از معاملات حذف نشده‌/ فروش اینستاگرامی طلا ممنوع است

به گزارش تجارت گردان ، محمد کشتی‎‌آرای در گفت وگو با ایلنا درباره کسر هزینه مالیات بر ارزش افزوده که چند روز گذشته از معاملات طلا حذف شد، اظهار داشت: مردم باید توجه داشته باشند که حذف مالیات بر ارزش افزوده از طلا هنوز ابلاغ نشده است بنابراین تا زمانی این قانون ابلاغ نشود، از هزینه معاملات کسر نخواهد شد.

وی ادامه داد: تا زمانی که قانون جدید ابلاغ و اجرا نشده قانون قبلی به قوت خود باقیست. طلافروشان در حال حاضر موظف به اعمال مالیات بر ارزش افزوده در معاملات هستند و برای حذف این مالیات منتظر دستورالعمل و ابلاغیه سازمان امور مالیاتی هستیم که احتمالا ابلاغ آن، ۶ ماه دیگر خواهد بود.

نایب رییس اتحادیه طلا و جواهر درباره گلایه مردم از ابهامات در محاسبه نرخ اجرت انواع مصنوعات طلا گفت: اجرت بستگی به کار دارد برخی از طلاها که ضرافت زیادی دارند، طبیعی است که اجرت بالاتری داشته باشند. اما در مقابل بعضی از مصنوعات طلا ماشینی و سری سازی هستند، برخی دیگر هم سنگین‌تر هستند بنابراین اجرت هر یک با دیگری متفاوت خواهد بود.

کشتی ‌آرای افزود: البته نرخ اجرت با یک فرمول مشخصی محاسبه می‌شود اما چیزی نیست که مردم عادی آن را فرمول را بدانند. تمام مصنوعات طلا دسته‌بندی شده‌اند و اجرت‌ها مشخص است. به همین دلیل واحدهای طلا فروشی مداوم و به طور مستمر در حال بازرسی هستند و روزهای یکشنبه در اتحادیه به تمام شکایات رسیدگی می شود. البته شکایات به صورت روزانه هم مورد بررسی و رسیدگی قرار می‌گیرند.

وی با اشاره به وجود شکایات از خرید اینترنتی طلا، گفت: تاکید داریم که فروش اینترنتی طلا یا فروش از طریق اینستاگرام ممنوع او خلاف قانون است. البته رصد و شناسایی صفحات ایستاگرامی فروش طلا بسیار سخت است چراکه هیچ آدرس و شماره تماسی وجود ندارد یا شماره تماس‌ها واقعی نیستند یا پس از شناسایی بلافاصله شماره تماس را تغییر می‌دهند. افزایش تعداد صفحات اینستاگرامی یا صفحات اینترنتی فروش طلا تقصیر ما نیست هر چند به طور مستمر درباره تبعات خرید طلا از اینستاگرام هشدار می‌دهیم متاسفانه کسی گوش نمی دهد عده ای هم متضرر شدند.

نایب رییس اتحادیه طلا و جواهر ادامه داد: مردم فریب ارزان بودن قیمت طلا در فروش‌های اینترنتی را نخورند اینکه می‌گویند اجرت نمی‌گیریم و به همین دلیل قیمتش کمتر از واحد صنفی است، دروغگویی می‌کنند و امکان ندارد فردی طلا را زیر قیمت بفروشد. ساخت هر طلایی هزینه و اجرت دارد مگر اینکه این افراد مدعی، طلا می‌کارند و النگو و دستبند کشت می‌کنند. طلا حتی اگر دست دوم هم باشد مشمول هزینه اجرت می‌شود.      

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.