×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳
ماهانه ۱۰ تن زعفران بی کیفیت قاچاق می‌شود

غلامرضا میری در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: با توجه به کاهش عرضه در برابر تقاضا ناشی از جمع آوری محصول توسط دلالان، قیمت زعفران در بازار با نوساناتی روبرو است.

او قیمت هرکیلو زعفران پوشال را ۶۵ میلیون تومان، سرگل را ۷۶ و ۷۷ میلیون تومان و نگین را ۹۰ تا ۹۷ میلیون تومان اعلام کرد و افزود: با توجه به افزایش تقاضا در ایام نوروز، احتمال نوسان قیمت زعفران در بازار وجود دارد.

میری ادامه داد: برآورد‌ها حاکی از آن است که صادرات همانند ماه‌های اخیر به سبب مشکلات بازگشت ارز و رونق قاچاق کاهشی است، لذا انتظار می‌رود مسئولان هرچه سریع‌تر تمهیداتی برای بازگشت ارز به کشور اتخاذ کنند و همواره متعد می‌شویم که با رفع موانع، صادرات ۳۰ تا ۴۰ درصد افزایش یابد.

نایب رئیس شورای ملی زعفران با بیان اینکه قاچاق ماهانه زعفران به ۱۰ تن رسیده است، افزود: با رفع مشکلات بازگشت ارز و جلوگیری از قاچاق زعفران از خروج حداقل ۱۲۰ میلیون دلار ارز از کشور جلوگیری می‌شود. ناگفته نماند که قاچاقچیان با قاچاق زعفران‌های بی کیفیت و تقلبی به آن سوی مرزها، برند زعفران ایران به عنوان بزرگترین تولیدکننده در دنیا را خدشه دار می‌کنند.

او گفت: با وجود مشکلات بازگشت ارز به سامانه نیما و کاهش تولید نسبت به مدت مشابه سال قبل بعید است که صادرات زعفران به ۲۸۶ تن برسد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.