×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : یکشنبه, ۲۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳
ماهانه ۲۷۰ هزار کارت سوخت تحویل داده می شود

محمد صادقی گفت: طبق آخرین آمار در سال گذشته حدود ۳ میلیون و ۹۰۰ هزار کارت سوخت در کشور تحویل داده شد و نزدیک به ۶۰ هزار کارت برای پاکت‌گذاری در اختیار پست گذاشته شده است. همچنین ۲۷۰ هزار کارت نیز در نوبت قرار دارند که به‌صورت ماهانه تحویل داده می‌شوند.

او گفت: در کل درخواست‌های تولید کارت دو دسته بوده، دسته اول پس از تولید خودرو در کارخانه است که اصطلاحاً کارت‌های نوشماره نامیده می‌شود، اطلاعات وسایط نقلیه نوشماره از طریق پلیس راهور فراجا مستقیماً برای صدور کارت هوشمند سوخت ارسال می‌شود.

مدیر سامانه هوشمند کارت سوخت گفت: مشخصات خودرو‌های نوشماره به کارخانه صدور کارت هوشمند سوخت ارائه و تولید کارت سوخت انجام و سپس به سایت پاکت‌گذاری ارسال می‌شود.

صادقی گفت: در مرحله پاکت‌گذاری آخرین آدرس مالک استخراج که این نکته حائز اهمیت و توجه مالکان خودرو است که آدرسی که روی پاکت چاپ می‌شود همان آدرس موجود در برگ سبز خودرو بوده که لازم است رانندگان آدرس خود را به روز کنند. به روز کردن آدرس برگ سبز هم در مراکز پلاک‌گذاری انجام خواهد شد.

او گفت: به‌طور میانگین روزانه ۷۰ تا ۸۰ هزار درخواست کارت سوخت المثنی ثبت می‌شود و این در حالی است که تا پیش از اعلام سهمیه‌بندی بنزین، روزانه تنها ۵۰۰۰ درخواست در سامانه ثبت می‌شد؛ به همین دلیل فرایند صدور کارت زمان‌بر شده است؛ هرچند که گفته شده این فرآیند دو ماه زمان می‌برد، اما بعضا متقاضیان انتظاری بیش از شش ماه را نیز تجربه کرده‌اند.

صادقی گفت: برای جلوگیری از سوء استفاده احتمالی کارت هوشمند سوخت، نسبت به رمزگذاری روی کارت سوخت اقدام و در صورت فراموشی رمز کارت سوخت شخصی برای رمزگشایی به نواحی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی در استان محل سکونت و در مسافرت‌ها به اولین ناحیه استان مقصد مراجعه کنید. برای جلوگیری از سوء استفاده‌های احتمالی، از در اختیار گذاردن رمز کارت سوخت خود به دیگران جداً خودداری و از در اختیار گذاشتن کارت سوخت شخصی خود به دیگران جدا خودداری کنید.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.