×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : دوشنبه, ۱۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳
ماکو، مقصد گردشگری جدید با سرمایه‌گذاری دو هزار میلیاردی / ماکو را به یک پارک تفریحی تبدیل می‌کنیم + ویدئو

به گزارش تجارت‌گردان ، حسین گروسی، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو، از بسته‌های سرمایه‌گذاری جدید در حوزه گردشگری خبر داد و گفت: ما قراردادی به ارزش دو هزار میلیارد تومان با شرکت هلدینگ گردشگری ماهان برای توسعه زیرساخت‌های گردشگری در ماکو منعقد کردیم.

توسعه هتل‌های کپسولی و وسایل تفریحی در ماکو

گروسی افزود: این قرارداد شامل توسعه هتل‌های کپسولی، ساخت وسایل تفریحی و ایجاد جاذبه‌های گردشگری است. هدف ما جذب گردشگران بیشتر در منطقه ماکو است.

گروسی افزود: ما قبلاً بسته‌های سرمایه‌گذاری به ارزش دو هزار و هفتصد میلیارد تومان را تعریف کردیم و تعدادی از آنها در حوزه‌های مختلفی مانند احداث باشگاه‌ها، مجموعه‌های تفریحی ورزشی، سوارکاری و پرورش اسب در حال اجرا هستند.

او همچنین از برگزاری مسابقات سوارکاری و پرورش انواع اسب‌های نژاد اصلی خبر داد و گفت: ما همچنین قصد داریم تا پروژه‌هایی مانند پیست اسکی را که الان شروع شده است، طراحی و احداث کنیم.

افتتاح هتل‌های چهار و پنج ستاره‌ای جدید در ماکو تا پایان سال

گروسی اعلام کرد که تا پایان سال، هتل‌های چهار و پنج ستاره‌ای جدیدی در ماکو افتتاح خواهند شد و از این به بعد، اطلاع‌رسانی بیشتری در مورد زیرساخت‌های ایجاد شده در این منطقه انجام خواهد شد.

گروسی تأکید کرد که ماکو پتانسیل بالایی برای توسعه گردشگری دارد و با توجه به موقعیت جغرافیایی خود، می‌تواند یکی از مقاصد گردشگری اصلی شمال غرب ایران باشد. او افزود: ما برای جذب سرمایه‌گذاری داخلی، مشوق‌هایی را ایجاد کرده‌ایم. ما آماده هر نوع مشارکت هستیم و در کمترین وقت زمین را تحویل می‌دهیم.

مذاکره سازمان منطقه آزاد ماکو با اندونزی برای توسعه گردشگری

او تأکید کرد که سازمان منطقه آزاد ماکو در حال مذاکره با اندونزی برای توسعه گردشگری است و شرکت ماهان، که با آن قرارداد بسته است، قرار است سالانه ۲۰۰,۰۰۰ نفر خارجی را به این منطقه بیاورد.

به گفته گروسی، ماکو همچنین می‌تواند به عنوان یک مرکز تجاری و لجستیکی عمل کند، به خصوص با توجه به موقعیت خود در جاده ابریشم. او افزود: ماکو می‌تواند به لحاظ تامین قطعات خودروهای سنگین و نیمه سنگین، که بیشتر آن‌ها در کشورهای اروپایی مانند آلمان و فرانسه ساخته می‌شوند، بهترین نقطه برای واردات و بازسازی ناوگان باشد.

در پایان، گروسی اعلام کرد که سازمان منطقه آزاد ماکو مشوق‌هایی را برای سرمایه‌گذاری داخلی ایجاد کرده است و آماده هر نوع مشارکت است. او گفت: ما می‌توانیم با قیمت ارزانی ناوگان سازمان‌های مختلف را بازسازی کنیم و در دهکده لجستیک ، ۵۰۰ هکتار برای این منظور طراحی شده است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.