×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳
مبتلایان به کرونا در جهان از ۲ میلیون نفر عبور کرد

تجارت گردان | مبتلایان به کرونا در جهان از ۲ میلیون نفر عبور کرد

اگرچه آمار مبتلایان به کرونا در جهان به دو میلیون و صد هزار نفر نزدیک شده، اما بیش از پانصدو ده هزار نفر نیز از این بیماری بهبود یافته اند.

به گزارش پایگاه خبری تجارت گردان به نقل از شبکه خبر،در آمریکا با ثبت رقم بی سابقه ۲۳۷۱ فوتی مبتلا به کرونا در یک روز، تعداد جان باختگان این بیماری به بیش از سی هزار و هشتصد نفر رسیده است.
در حالیکه رقم مبتلایان به کرونا در آمریکا به حدود رقم ششصد و چهل و پنج هزار نفر رسیده، اما رئیس جمهور این کشور گفته: امروز دستور العمل‌های جدیدی درباره آغاز فعالیت اقتصادی ارایه می‌کند. ترامپ مدعی شد: آمریکا از نقطه اوج کرونا گذشته است.

تصمیم ترامپ برای تعلیق کمک‌های آمریکا به سازمان بهداشت جهانی با انتقاد‌های گسترده مواجه شده است. رییس سازمان جهانی بهداشت با انتقاد از تصمیم ترامپ گفت: سعی می‌کنیم که در همکاری با شرکایمان شکاف مالی را پر کنیم»

رئیس مجلس نمایندگان آمریکا گفت: تصمیم ترامپ برای تعلیق کمک‌های مالی به سازمان بهداشت جهانی خطرناک و غیرقانونی است. نانسی پلوسی افزود: رییس جمهور از همان روز اول به کارشناسان جهانی بهداشت بی‌اعتنایی کرد و علم را نادیده گرفت، این اقدامات، جان و معیشت آمریکایی‌ها را به خطر انداخته است.

کارشناسان و مدیران موسسات بین‌المللی حوزه سلامت انگلیس هم تصمیم ترامپ را محکوم کردند. این کارشناسان هشدار دادند: تصمیم ترامپ خطرناک، کوته فکرانه و سیاسی است.

اما قاره سبز همچنان درگیر کرونا و پیامد‌های آن است. آلمان و فرانسه که در مجموع بیش از دویست و هشتاد هزار بیمار کرونایی قطعی دارند، از آغاز دوره رکود سنگین در این کشور‌ها به علت طولانی شدن بحران کرونا خبر دادند. “پتر آلتمایر” وزیر اقتصاد آلمان اعلام کرد: آلمان از اواسط اسفند وارد دوره رکود شده و رشد منفی اقتصاد کشورش دستکم تا پایان نیمه نخست سال جاری ادامه خواهد داشت.

“برونو لومر” وزیر اقتصاد فرانسه هم هزینه مقابله با بحران اقتصادی فعلی را یکصد میلیارد یورو تخمین زد و پیش بینی کرد: رشد اقتصادی کشورش تا پایان سال ۲۰۲۰ به منفی ۱۰ تا ۱۱ درصد برسد.

آمریکای لاتین هم از کرونا در امان نمانده است. وزارت بهداشت برزیل اعلام کرد: تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در این کشور به ۲۸۳۲۰ نفر رسیده. رقم قربانیان کرونا در این کشور به ۱۷۳۶ نفر افزایش یافته است

در گرجستان که در آسیای میانه قرار دارد، نخست وزیرش دستور تمدید منع آمد و شد را تا بیست و یکم اردیبهشت تمدید کرد. از دیشب هم تا ده روز خروجی‌های پایتخت بسته شده. در گرجستان تاکنون ۳۰۶ مورد ابتلا به کرونا شناسایی شده است. دولت این کشور اعلام کرده: به علت کمبود کادر پزشکی، کشور در موقعیتی نیست که با همه گیری گسترده مقابله کند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.