×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
مجلس به دنبال تقویت صندوق های بازنشستگی است/ هزینه های درمانی از جیب بیمه شدگان باید کاهش یابد

 به گزارش تجارت گردان به نقل از اداره کل روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی، دکتر میرهاشم موسوی در جلسه شورای اداری تامین اجتماعی استان آذربایجان غربی در ارومیه افزود: در این استان شهدای نامداری چون شهیدان باکری که الگوی ایثار و از خودگذشتگی هستند داریم و باید از روح شهدای گرانقدر مدد بگیریم.
وی افزود: در بدو ورود به سازمان تامین اجتماعی سه عنوان؛ تحول، عدالت و اعتماد را مطرح و تاکید کردیم که  بخش های بیمه و درمان با این مفاهیم سنجیده و ارزیابی خواهند شد. این مفاهیم ناظر به وضعیت موجود و مشکلات ما هستند.
موسوی گفت: مشکل اصلی صندوق های بازنشستگی فاصله بین درآمد و هزینه ها است. باید در زمینه هزینه ها و درآمدها مدیریت صحیح داشته باشیم و فرصت های جدیدی ایجاد کنیم. در بخش بیمه باید رویکردهایی در زمینه صندوق های انفرادی داشته باشیم و اصلاح ساختاری و پارامتریک انجام دهیم.
وی با اشاره به اینکه ظرفیت های خیلی خوبی در داخل سازمان تامین اجتماعی داریم، تاکید کرد: در صورت استفاده از آنها می توانیم آینده بهتری را برای ذینفعان رقم بزنیم. بایدبرای آینده بیمه شدگان برنامه ریزی کنیم و از طرح های تحول ناظر به استفاده از ظرفیت‌های داخلی استفاده کنیم.
مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی گفت: باید بتوانیم هزینه های خود را به سمت صحیح سوق دهیم و کیفیت را در ارائه خدمات تضمین کنیم. وقتی عدالت را مطرح می کنیم باید ببینیم خدماتی که ارایه می کنیم تضمین کننده و در برگیرنده مفهوم عدالت است یا خیر.
وی اظهار داشت: در درمان غیر مستقیم و مراکز طرف قرارداد سازمان تامین اجتماعی باید پرداخت از جیب بیمه شدگان را کم کنیم و بهترین خدمات را باید به آنها ارائه کنیم تا در نتیجه آن رضایت مخاطبین را کسب کنیم.
موسوی خاطرنشان کرد: بالاترین ارزش برای ما سلامت بیمه شدگان است. در بخش درمان ۵۳هزار میلیارد تومان هزینه کردیم. ارتقای خدمت رسانی ساز وکارهای مناسب را می طلبد.
مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی با بیان اینکه از فرصت های داخلی این سازمان باید خلق ارزش و خلق مدیریت کنیم، گفت: حرکت با برنامه در اولویت کارهاست. باید تصویر کلی از مشکلات داشته باشیم تا بتوانیم برنامه ریزی مناسب برای حل آنها ارائه دهیم.
موسوی افزود: زمانی که تحول را مورد تاکید قرار می دهیم منظور این است که کارگر و کارفرما به حق خود برسند. سازمان تامین اجتماعی امانت دار بیمه شدگان است. برای ایجاد تحول راهی جز حرکت به سمت هوشمندسازی نداریم. هر چند در این راه سختی هایی وجود دارد ولی مسیر صحیح همین است.
وی فرایند زدایی را از راهکارهایی دانست که برای رفع مشکلات بیمه شدگان موثر است و برای تحقق آن استفاده از ظرفیت های نیروی انسانی سازمان تامین اجتماعی را موثر عنوان کرد.
مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی خاطرنشان کرد: هر کاری که بخواهیم انجام دهیم نیازمند همکاری و مشارکت کارکنان در تمام سطوح سازمان است. مسئولیت ما این است که با همکاران با عدالت رفتار شود و افراد شایسته و فعال ارتقا پیدا کنند. باید تمام قوانین مرتبط با ایثارگران در سازمان تامین اجتماعی اجرا شود. در بحث تبدیل وضعیت همکاران ایثارگر اقداماتی انجام شده است. 
موسوی گفت: تامین اجتماعی یک سازمان خدمت محور است و ارتباط مخاطب و مردم با این سازمان در اولویت قرار دارد. باید مشکلات ارباب رجوع ما که اکثریت آنها قشر ضعیف و کارگر هستند را با سعه صدر حل کنیم.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.