×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳

تجارت گردان | مجمع عمومی عادی سالیانه “پترول”برگزار شد

به گزارش پایگاه خبری تجارت گردان، مجمع عمومی عادی سالیانه صاحبان سهام “پترول” امروز برگزار شد. خبر ورود دو شرکت زیرمجموعه این شرکت و کاهش بدهی ارزی پترول ازجمله مهم‌ترین اتفاقات این مجمع بود.

مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت گروه پتروشیمی سرمایه‌گذاری ایرانیان از زیرمجموعه‌های هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس با حضور ۹۴ درصدی سهامداران برگزار شد.

رسول اشرف زاده نائب رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت گروه پتروشیمی سرمایه گذاری ایرانیان در این رابطه گفت: در سال مالی جاری دو واحد الفین و SRU پتروشیمی ایلام، کود شیمیایی اوره لردگان و واحد سولفات پتاسیم ارومیه به بهره‌برداری می‌رسند که به دلیل جامعیت این دو پروژه، سودآوری قابل‌توجهی عاید پترول خواهد شد.

به گفته اشرف زاده، در سال مالی گذشته باتوجه سودآوری زیرمجموعه‌های پترول، درآمد هر سهم این شرکت با رشد ۱۱۵ درصدی روبرو شد که رکورد جدیدی محسوب می‌شود.

وی ادامه داد:تا پایان سال مالی ۹۸ سهام دو‌ شرکت پتروشیمی ایلام و ارومیه در بورس اوراق بهادار عرضه خواهند شد.

شرکت گروه پتروشیمی سرمایه گذاری ایرانیان از واگذاری سهام شرکت ها خبر دادو گفت: بهینه‌سازی پرتفوی پترول با واگذاری سهام شرکت‌های کم‌بازده و پُرریسک در دستور کار هیات‌مدیره پترول است.

وی در ادامه به اصلاح ساختار مالی شرکت پرداخت و گفت: پترول تصمیم دارد تا با واگذاری بخشی از سهام شرکت پتروشیمی دهدشت، بروجن و گچساران، بخشی از بدهی‌های ارزی خود به هلدینگ خلیج فارس تسویه کند.

اشرف زاده همچنین اظهار کرد: شرکت در نظر دارد تا با انتشار اوراق مشارکت، اوراق صکوک و سلف به تامین مالی پروژه‌های در دست اجرا شتاب بیشتری بخشد.

در این مجمع سهامداران، تقسیم ۶۰ درصدی سود به میزان ۱۵۰ ریال را تصویب کردند.

مجتمع پتروشیمی لردگان تا امروز ٩۶ درصد پیشرفت فیزیکی دارد/ سال ٩٨ لردگان به فهرست تولید صنعت پتروشیمی اضافه می شود

مجمع عمومی پترول با خبرهای خوب از تکمیل واحدهای پتروشیمی در حال برگزاری است

سرمایه ثبت شده اولیه شرکت سرمایه گذاری ایرانیان (پترول) مبلغ ۱۰۰ میلیون ریال بوده که پس از افزایش سرمایه طی دو مرحله به مبلغ ۲۰،۰۰۰ میلیارد ریال افزایش یافته است .

در حال حاضر با تغییرات ایجاد شده در مبلغ سرمایه و ترکیب سهامداران ،شرکت پتروشیمی خلیج فارس به همراه شرکت سرمایه گذاری مدبران اقتصاد ،پتروشیمی مبین و مدیریت توسعه سرمایه گروه پتروشیمی ایرانیان با مالکیت ۷۷،۵۶ در صد از سهام این شرکت ،سهامدار اصلی شرکت می باشد .

شرکت گروه پتروشیمی سرمایه گذاری ایرانیان

گروه پتروشیمی سرمایه گذاری ایرانیان در تاریخ ۱۶/۱۱/۱۳۸۹با سرمایه یکصد میلیارد ریال به صورت سهامی عام به شماره ۳۹۹۸۸۸ در اداره ثبت شرکت های تهران به ثبت رسیده است.

موضوع فعالیت شرکت مطابق ماده ۳ اساسنامه سرمایه گذاری در سهام، سهم الشرکه واحدهای س رمایه گذاری صندوق ها یا سایر اوراق بهادار دارای حق رأی با هدف کسب انتفاع و کنترل عملیات یا نفوذ قابل ملاحظه در شرکت، موسسه یا صندوق سرمایه پذیر، به طوری که شرکت، مؤسسه یا صندوق سرمایه پذیر (اعم از ایرانی یا خارجی ) می باشد.

در راستای خصوصی سازی و اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی و به منظور پاسخگویی به نیازهای توسعه سرمایه گذاری در صنایع پتروشیمی، سرمایه گذاری ایرانیان در سال ۱۳۸۹ تأسیس گردید.

– استفاده از مزیت های اجرای سیاست های اصل ۴۴ قانون اساسی

– توسعه بنگاه داری اقتصادی به شیوه ای نوین

– استفاده از مزیت های بازار سرمایه در تأمین منابع مالی

– ایجاد انگیزه لازم برای هدایت منابع مالی به بازار سرمایه

– استفاده از مدیریت توانمند بخش خصوصی در اجرای پروژه های صنعتی

توانایی مدیریت فروش محصولات پتروشیمی در بازارهای بین المللی و با استفاده از پتانسیل های بازرگانی موجود

شرکت توسعه صنایع پایین دستی پتروایرانیان

شرکت توسعه صنایع پایین دستی پتروایرانیان (سهامی خاص) در تاریخ ۱۱/۰۸/۱۳۹۳ به موضوع فعالیت ایجاد و بهره برداری از کارخانجات و واحدهای تولیدی و یا توسعه ی واحدهای موجود در صنایع پایین دستی در مجتمع های پتروشیمی و یا وابسته به آن به با هدف توسعه و تکمیل زنجیره ارزش از طریق بکارگیری محصولات اصلی و یا د فرعی تولید شده و یا تحصیل شده مجتمع پتروشیمی و یا مجتمع های جنبی آن می باشد.

شرکت توسعه صنایع پایین دستی پتروایرانیان پس از انجام مطالعات و ارزیابی فنی و اقتصادی و اخذ مصوبه هیأت مدیره شرکت گروه پتروشیمی سرمایه گذاری ایرانیان اقدام به اجرای طرح تولید پلی پروپیلن با ظرفیت اسمی ۱۵۰ هزار تن پلی پروپیلن در زمینی به مساحت ۲/۷ هکتار در مجاورت پتروشیمی ایلام نموده است.

با توجه به اجرای طرح تولید پلی پروپیلن در این شرکت به ظرفیت ۱۵۰ هزار تن در سال، مقرر گردیده سالیانه ۱۵۰ هزار تن پروپیلن به عنوان خوراک از پتروشیمی ایلام به این شرکت انتقال یابد. برآورد می گردد کل پروپیلن تولیدی در شرکت پتروشیمی ایلام به محصولات پلی پروپیلن که ارزش افزوده ی بالاتری دارد، تبدیل و به فروش برسد.

 مضافا در راستای تأمین مابقی پروپیلن مورد نیاز این شرکت طرح تبدیل +C بد پروپیلن نیز در دست مطالعه می باشد که با راه اندازی این واحد میزان پروپیلن تولیدی در شرکت های پتروشیمی ایلام و پتروایرانیان به ۱۵۰ هزار تن در سال و میزان پلی پروپیلن تولیدی در شرکت پتروایرانیان به ۱۷۰ تن در سال افزایش خواهد داشت.

 پلی پروپیلن یک ماده ترموپلاستیک است که از واکنش پلیمریزاسیون پروپیلن حاصل می شود. براساس خصوصیات مکانیکی و حرارتی آن برای کاربرد به صورت الیاف، قالب گیری تزریقی، فرم دهی حرارتی، فیلم و تزریق دمشی مناسب است. شفاف و بی رنگ بوده و سطح صاف شیشه ای با مقاومت خود در برابر مواد شیمیایی (به غیراز هیدروکربن ها و ترکیبات کلردار برخوردار است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.