×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
مجمع پاکسان ۷۰ تومان سود تقسیم کرد

به گزارش تجارت گردان به نقل از پایگاه خبری تحلیلی پاکسان نیوز: مجمع عمومی عادی به طور سالانه شرکت پاکسان روز ۱۴ اسفند ماه سال جاری به منظور بررسی عملکرد سال مالی ۱۴۰۰ تشکیل جلسه داد.
به گزارش پاکسان نیوز به نقل از بورس ۲۴، حسن بقائی مدیر عامل پاکسان در توضیح عملکرد شرکت گفت: عملکرد حاضر در شرایطی محقق شد که ریسک‌های زیادی در بخش تولید و بازرگانی حاکم بوده است، از جمله ریسک نوسانات نرخ ارز، تحریم، نوسانات قیمت مواد اولیه و ریسک‌های موجود برای تامین مواد اولیه …
وی ادامه داد: با وجود تمام این ریسک‌ها خوشبختانه در سال مالی مورد گزارش خطوط تولید پاکسان بدون توقف به تولید خود ادامه داد و توانستیم رکورد‌های خوبی را در بخش تولید و فروش به ثبت برسانیم.
بقائی گفت: در سال مالی ۱۴۰۰ موفق به ثبت رکورد تولید ۱۳۶۳۸۶ تن انواع محصول و ثبت رکورد فروش محصول با حجم ۱۳۳۵۴۵تن بودیم. تحقق درآمد ۱۲.۵ میلیون دلار حاصل از صادرات عملیاتی شد. این در شرایطی بود که در سال مالی مورد گزارش شاهد مشکلات عدیده‌ای برای انتقال وجه، بازاریابی بین المللی بودیم. کسب درآمد ۷ هزار میلیاردی ناشی از فروش محصولات صنعتی از رخ داد‌هایی بوده که در شرایط سخت اقتصادی پاکسان موفق به دستیابی به آن شده است.
مدیر عامل پاکسان به برنامه‌های آتی هم اشاره داشت و گفت: پاکسان صنعتی در راه است.
او افزود: از برند پاکسان صنعتی در ایام دهه فجر رونمایی شد و انتظار داریم توسعه این بخش در سال ۱۴۰۱ به پایان برسد که این مهم می‌تواند نقش پاکسان را به عنوان لیدر در تولید محصولات صنعتی پر رنگ‌تر کند.
همچنین به زودی از سبد محصولات جدید خود رونمایی خواهد کرد که به محض نهایی شدن جزییات آن از طریق مدال اطلاع رسانی خواهد شد. همچنین بهبود تصفیه پساب صنعتی در مجموعه به منظور حفاظت از محیط زیست اجرایی شده. روند تولید در خطوط تولید صابون نیز که جز نقاط قوت پاکسان محسوب می‌شود توسعه یافته است.

حسابرس نمره قبولی به عملکرد پاکسان داد
بند‌های توضیحی به مواردی از جمله ظرفیت تولید، تخفیف ها، حاشیه سود و قیمت‌های فروش اشاره داشت که مدیرعامل این طور توضیح داد.
بقائی در خصوص بهای تمام شده و قیمت‌های محصولات گفت: در حدود ۹۲ درصد از بهای تمام شده محصولات ما را مواد اولیه تشکیل می‌دهد که شاهد نوسانات بسیاری در قیمت مواد اولیه در سال مالی مورد گزارش بودیم و این امر هزینه تمام شده ما را افزایش داد و طبیعتاً بر حاشیه سود ما نیز اثر گذار بود و با توجه به نوع قیمت گذاری محصولات شوینده مذاکرات بسیاری برای اصلاح قیمت‌ها متناسب با شرایط تورمی هستیم و انتظار داریم شاهد اعلام نرخ‌های جدید در اوایل سال ۱۴۰۱ باشیم.
مدیرعامل پاکسان در خصوص تخفیف‌ها نیز گفت: با توجه به رقابت‌هایی که در بازار فروش موجود است به منظور افزایش رقابت و پیاده سازی استراتژی‌های فروش لازم است و ما نیز این موضوع را به نسبت سال قبل مدیریت کردیم و از ۹ درصد به ۸ درصد رساندیم.
در این خصوص رییس مجمع به اصلاح قرارداد‌های فروش با «به پخش» در راستای حفظ منافع سهام سهامداران خبر داد.
در پایان مجمع رای به تقسیم ۷۰ تومان سود نقدی داد.
امروز همچنین مجمع عمومی فوق العاده پاکسان به منظور تصویب افزایش سرمایه تشکیل جلسه داد.
این افزایش سرمایه از محل سود انباشته و مازاد تجدید ارزیابی دارایی‌ها صرفا طبقه زمین در دستور کار جلسه بود که سهم سود انباشته در این افزایش سرمایه ۲۱۱۹ میلیارد ریال و سهم تجدید ارزیابی ۸۱۴۱ میلیارد ریال بود.
بر این اساس سرمایه پاکسان از رقم ۱۰۸۰ میلیارد ریال به ۱۱۳۴۰ میلیارد ریال معادل ۹۵۰ درصد افزایش می‌یافت.
پاکسان با هدف اصلاح ساختار مالی و توسعه و بروز رسانی خطوط تولید صابون در راستای افزایش بهره وری، جلوگیری از کاهش تولید محصول و رقابت پذیری محصول با سایر برند‌ها وجلوگیری خروج نقدینگی از شرکت این برنامه را در دستور کار قرار داد.
این افزایش سرمایه با توجه به معافیت مالیاتی که در بودجه سال ۱۴۰۱ مطرح شده، مبنی بر معافیت مالیاتی افزایش سرمایه از محل سود انباشته، به دو بخش تقسیم شد و در جلسه امروز صرفا بخش اول افزایش سرمایه از محل مازاد تجدید ارزیابی به تصویب رسید که در حدود ۷۵۴ درصد است و مابقی افزایش سرمایه به منظور بهره مندی از مزیت قانونی این نوع افزایش سرمایه که حدود ۴۰ میلیارد تومان صرفه جویی مالیاتی برای شرکت به همراه دارد، به سال بعد موکول شد.

نویسنده: نداسادات بنی‌کمالی

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.