×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳
مجوز فعالیت ۸۹ آزمایشگاه متخلف باطل شد

تجارت گردان | مجوز فعالیت ۸۹ آزمایشگاه متخلف باطل شد

به گزارش پایگاه خبری تجارت گردان به نقل از سازمان استاندارد، نیره پیروزبخت با تاکید بر اینکه در صورت مشاهده و احراز تخلف کوتاه نمی آییم گفت: ۳۰۰۰ آزمایشگاه با سازمان ملی استاندارد ایران همکاری دارند که لازم است هماهنگی و دقت بیشتری نسبت به گذشته بین ما و بخش خصوصی صورت گیرد.

رییس سازمان ملی استاندارد ایران اعلام کرد: در چند ماه اخیر به علت تخلف محرز شده، مجوز فعالیت ۸۹ آزمایشگاه به حالت تعلیق درآمد و ابطال شد.

وی خطاب به اعضای انجمن آزمایشگاههای همکار تصریح کرد: یکی از مولفه های فعالیت شما ارزیابی انطباق است که این موضوع جزو محورهای اصلی سازمان ملی استاندارد ایران قرار دارد.

پیروزبخت، اعضای انجمن را تشویق به مطالعه عمیق و تخصصی قانون جدید سازمان ملی استاندارد ایران کرد و افزود: براساس این قانون جایگاه بخش خصوصی به خوبی مشخص و ترسیم شده است و ما طبق ضوابط و قوانین وضع شده در این قانون پیش می رویم.

رییس سازمان ملی استاندارد ایران درخصوص افزایش میزان تعرفه کارمزد خدماتی که جزو خواست همه اعضا بود اظهار داشت: میزان تعرفه در مقطعی از زمان که لازم بود افزایش یافته و اکنون هیچ تصمیمی برای افزایش نرخ تعرفه وجود ندارد.

تغییر در نرخ تعرفه فقط افزایشی نخواهد بود

وحید مرندی مقدم، معاون نظارت براجرای استاندارد نیز در سخنانی گفت: تایید صلاحیت سازمان، اعتباری است که به آزمایشگاههای همکار داده شده و باید به نحو شایسته ای از این فرصت ایجاد شده استفاده کنید.

وی با تاکید بر اینکه دامنه فعالیت خود را گسترش دهید گفت: تغییر در نرخ تعرفه فقط افزایشی نخواهد بود بلکه در برخی موارد کاهش خواهد داشت.

معاون نظارت بر اجرای استاندارد اعلام کرد: به منظور جلوگیری از تخلفات احتمالی ارتباط بین آزمایشگاه و واحد تولیدی حذف می شود و تمامی فرآیند آزمون و کالیبراسیون از سوی سازمان ملی استاندارد ایران و بصورت سیستمی دنبال می شود.

در ادامه این نشست مسلم بیات، معاون ارزیابی کیفیت نیز بر لزوم بهبود عملکرد آزمایشگاههای همکار تاکید و پاسخگوی سئوالات مطرح شده در این نشست بود.

در این نشست که جمعی از مسئولان سازمان ملی استاندارد ایران نیز حضور داشتند، اعضای انجمن پیشنهادات ، نظرات خود را ارایه و بسته حمایتی از آزمایشگاههای همکار تنظیم و به سازمان ملی استاندارد ایران ارایه داشتند که مقرر شد این بسته حمایتی بررسی و نتیجه آن در آینده نزدیک اعلام شود.

سایر مسئولان حاضر در این نشست پاسخگوی سئوالات مطرح شده اعضای انجمن آزمایشگاههای همکار بودند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.