×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
مجوز مصرف اضطراری واکسن کوو برکت صادر شد

به گزارش تجارت گردان به نقل از صدا و سیما، دکتر زالی در جلسه ستاد مدیریت بیماری کرونا در استان تهران گفت: در بحث واکسیناسیون طی دو هفته اخیر با چالش جدی مواجه بودیم و آن فرآیند خوبی که در بحث واکسیناسیون در مراکز درمانی داشتیم دچار رکود و وقفه شد و واکسیناسیون ۶۵ تا ۷۰ سال اختلال جدی پیدا کرد و حتی تزریق دوز دوم واکسن نیز با مشکل مواجه شد که موضوع مهمی است.
وی گفت: در کلانشهری مثل تهران، باید در بحث واکسیناسیون برنامه ریزی مرکزی و کاملا هماهنگ صورت بگیرد.
دکتر زالی افزود: در بحث ورود واکسن‌ها انشالله از اواخر هفته وزیر بهداشت اجازه مصرف اضطراری واکسن کوبرکت را صادر کردند و از هفته آینده نیز واکسن پاستور وارد مدار خواهد شد.
وی گفت: از آن جایی که واکسیناسیون دچار مشکل شد، تزریق واکسن در مراکز واکسیناسیون ما کند پیش می‌رفت اکنون که واکسن داخلی نیز به مدار خواهد پیوست، مراکز خودرویی واکسیناسیون نیز به مراکز واکسیناسیون اضافه می‌شود تا کار‌ها خوب پیش رود.

 همراهی خوب ستاد‌های انتخاباتی در رعایت شیوه نامه 

فرمانده عملیات ستاد مقابله با کرونای استان تهران گفت: ستاد‌های انتخاباتی در بحث رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی در سطح استان تهران همراهی و همکاری خوبی داشتند.
دکتر علیرضا زالی در جلسه ستاد مدیریت بیماری کرونا در استان تهران به بحث انتخابات و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی اشاره کرد و افزود: بر اساس بررسی‌های میدانی انجام شده در استان تهران نامزد‌ها و نمایندگان آن‌ها رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی را در حد قابل قبولی انجام می‌دهند و همراهی خوبی با ستاد ملی کرونا دارند.

وی گفت: گزارش میدانی ما نیز نشان می‌دهد که رعایت شیوه نامه‌ها قابل قبول است و از نظم مناسب تری برخوردار است.
فرمانده عملیات ستاد مقابله با کرونای استان تهران افزود: با توجه به جمعیت رای دهندگان در استان تهران که معادل ۱۳ استان است نیاز به تدابیر ویژه‌ای در بحث رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی دارد که فشار مضاعفی وارد می‌شود.

 کاهش ۱۷ و نیم درصدی جانباختگان کرونا در تهران 

فرمانده ستاد عملیاتی مقابله با بیماری کرونا از کاهش ۱۷ و نیم درصدی جانباختگان بر اثر بیماری کرونا در تهران خبر داد.
علیرضا زالی در ادامه افزود: در ۲۴ ساعت گذشته ۵۹۰ مورد جدید مبتلا در تهران بستری شده‌اند که ۱۰۱ مورد آن در بخش مراقبت‌های ویژه بوده است.
وی گفت: هم اکنون تعداد بیماران بستری در بیمارستان‌های تهران ۵۸۰۰ نفر است که ۱۹۰۰ نفر آن در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند.
زالی شمار مراجعان بیماران سرپایی در تهران را متوسط حدود شش تا هفت هزار نفر ذکر کرد و افزود: شاهد کاهش ۱۷ و نیم درصدی جانباختگان بر اثر کرونا هستیم.
فرمانده ستاد مقابله با کرونا در تهران افزود: وضعیت استان و شهر تهران نارنجی است.

 روند کاهشی آمار‌های کرونا در تهران 

فرمانده عملیات ستاد مقابله با کرونا استان تهران گفت: در تهران فرایند کاهش آمار‌ها نسبت به استان‌های دیگر با کندی بیشتری همراه است.
دکتر علیرضا زالی درباره روند واکسیناسیون کرونا در این استان تهران افزود: فعلا توانستیم واکسیناسیون عمده گروه‌های بالای ۷۰ سال را پوشش دهیم و لکه گیری این گروه‌ها نیز انجام شد.وی گفت: به محض اینکه واکسن در اختیار ما قرار گیرد فرایند واکسیناسیون در دیگر گروه‌های سنی آغاز خواهد شد.
فرمانده عملیات ستاد مقابله با کرونای استان تهران افزود: در تهران ظرف ۱۰ روز اخیر نسبت به اوایل خردادماه شرایط بهتری را در روند شیوع ویروس کرونا طی کردیم، اما اکنون فرایند کاهش آمار‌های کرونا در تهران کند است، ضمن اینکه در بحث بیماران جدیدی که بستری می‌شوند در سطوح مختلف با کندی در ترخیص بستری‌ها مواجه هستیم.
وی گفت: البته در خیز سوم این بیماری نیز در دو هفته آخر این الگو را تجربه کردیم در مجموع در تهران نزول آمار‌ها نسبت به همه استان‌ها با کندی بیشتری همراه است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.