×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳
محدودیت های یک هفته ای برای فعالیت های پر خطر جزیره کیش اعمال شد

به گزارش تجارت گردان به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، سعید پورعلی معاون فرهنگی اجتماعی این سازمان و دبیر شورای سلامت کیش با اشاره به اعمال محدودیت های یک هفته ای با هدف جلوگیری از تغییرشاخص رنگبندی کیش از نارنجی به قرمز گفت: رسانه ها نقش مهمی در آگاهی مردم برای رعایت جدی دستور العمل های بهداشتی دارند، بر همین اساس صدا و سیما و رسانه های کیش باید در خصوص تولید گزارش های خبری و تصویری با موضوع حساسیت رعایت مقررات بهداشتی در مناطق نارنجی اهتمام بورزند.

دبیر شورای سلامت کیش بخشی از کنترل شیوع ویروس را در گرو رفتار مردم و بخش دیگر را پیگیری، تمهیدات و مداخلات مراکز بهداشتی عنوان کرد و گفت: تلاشگران صدا و سیما و رسانه ها انتظار می رود تا در چنین شرایطی موضوع رفتارهای پیشگیرانه را در دستور تولید گزارش و خبر قرار دهند.

پورعلی همچنین افزود: ایجاد محدودیت ها باید متناسب با رنگبندی مناطق با نگاه وضعیت مجور لحاظ شود تا با همین رویکرد استمرار فعالیت بخش ها ی اقتصادی را حفظ کنیم.

محمدرضا رضانیا سخنگوی شورای سلامت جزیره در تشریح وضعیت آماری مبتلایان و نفرات بستری به دلیل ابتلا به کرونا در کیش گفت: از ابتدای اپیدمی تاکنون ۳ هزار و ۵۷۷ بیمار مثبت در جزیره کیش شناسایی شده که در روزهای اخیر این روند به شدت افزایشی بوده است.

وی افزود: از روز شنبه این تعداد سیر صعودی داشته و حدود ۲۰ درصد به تعداد تست ها افزوده شده است که نسبت به اسفند ۹۹ حدود ۵ برابر افزایش را نشان می دهد.

سخنگوی شورای سلامت کیش با بیان این که ۷۰ درصد موارد مثبت مسافرانی بودند که در جزیره کیش آزمایش داده‌اند افزود: متاسفانه برطبق اعلام سخنگوی ستاد ملی مبارزه با کرونای کشور ویروس جهش یافته انگلیسی در تمام کشور در حال چرخش بوده و قدرت و شدت سرایت آن بسیار بیشتر از نوع  چینی است.

رضانیا گفت: طی روز گذشته ۵ مورد بیمار مثبت در بیمارستان بستری شدند که در مجموع تعداد بیماران بستری در بیمارستان به ۱۰ نفر رسیده است و ۵ بیمار نیز در نقاهتگاه کیش بستری هستند.

سخنگوی شورای سلامت کیش تصریح کرد: روند رشد بیماران مثبت و بستری به شدت افزایشی بوده و این امکان وجود دارد که در صورت عدم توجه به موقع وضعیت جزیره کیش قرمز و حتی منجر به تعطیلی گسترده در سطح جزیره گردد.

وی با بیان اینکه نرخ بستری ها نسبت به مدت مشابه در ماه گذشته ۴ برابر شده سفرهای نوروزی و دورهمی های خانوادگی را از عوامل اصلی در انتشار و انتقال ویروس کرونا عنوان کرد.

دکتر محمدرضا رضانیا از توقف فعالیت صنوف پر تجمع و پر خطر به مدت ۷ روز خبر داد و گفت:  رقم مثبت مبتلایان و بیماران بستری نشان دهنده شدت افزایش شیوع ویروس کرونای انگلیسی و کاهش رعایت دستورات بهداشتی در اماکن عمومی، بازار ها، سیستم حمل نقل بوده که زنگ خطری برای جزیره محسوب می شود و روند افزایشی بسیار نگران کننده است و در صورت سهل انگاری، عدم توجه به موقع و انجام تدابیر لازم، تاب آوری بیمارستان با مشکل مواجه خواهد شد.

وی با بیان اینکه امکان مواجهه با بحران در دو هفته آینده برای کیش بسیار زیاد است و اپیدمی با تصمیمات منطقی و صحیح باید در همین نقطه کنترل شود گفت: رعایت قوانین و مقررات و نظارت ها نیمی از راه حل موضوع است و از سوی دیگر ایجاد محدودیت ها به جلوگیری از خسارات و بحران های جدی کمک بزرگی خواهد کرد.

رضا نیا تاکید کرد: اعمال محدودیت و در اولویت قرار دادن سلامت می تواند موجب حفظ شرایط اقتصادی کیش در ماه های آینده از گزند خسارات و ضرر و زیان باشد.

توقف کامل فعالیت جنگ ها، کنسرت ها، کشتی های تفریحی و دلفیناریوم به مدت یک هفته ، همچنین کاهش ظرفیت پذیرش رستوران ها و کافی شاپ های دارای موزیک زنده و رعایت فاصله گذاری اجتماعی در این جلسه تصویب شد.

تعطیلی پلاژ بانوان و آقایان، کلوپ های تفریحات دریایی و پارک آبی که مراکز تجمع محسوب می شوند نیز به مدت ۷ روز به تصویب رسید.

باشگاه های ورزشی نیز برای جلوگیری از شیوع هرچه بیشتر ویروس به مدت ۱ هفته تعطیل شد.

توقف تمامی فعالیت های فرهنگی و اجتماعی، سمینار ها و همایش ها، همچنین تعطیلی مدارس، حوزه های آموزشی و امتحانی، دانشگاه ها، کلاس های موسیقی و هنر، آموزشگاه های خصوصی از دیگر مصوبات این جلسه از شورای سلامت بود.

همچنین دورکاری کارکنان ادارات ونهاد ها و فعالیت با ۵۰ درصد نیروها بر اساس اولویت بیماران زمینه ای و خاص با تایید مقام مافوق در این نشست به تصویب رسید.

کارمندان ادارات و نهاد ها می بایست پس از بازگشت از مرخصی حداقل ۳ روز در خانه بمانند و در صورت مشاهده علایم اقدام به انجام تست کنند و در غیر این صورت می توانند به فعالیت خود در محل کار ادامه دهند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.