×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
مدیران برای حضور دانش آموزان در مدارس از ۱۴ فروردین، تمام تلاش خود را به کار گیرند

به گزارش تجارت گردان به نقل از مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، یوسف نوری در جلسه مشترک شورای معاونان و مدیران کل آموزش و پرورش استان ها که به صورت ویدیو کنفرانسی برگزار شد، ضمن  قدردانی از تلاش های مجاهدانه معلمان در دوره همه‌گیری ویروس کرونا که با همه توان  مانع از تعطیلی روند آموزش و تربیت دانش آموزان شدند، اظهار کرد: در راستای اجرای مصوبه اخیر ستاد ملی مبارزه با کرونا مبنی بر حضوری شدن آموزش های مدارس و دانشگاه‌های فرهنگیان و شهید رجایی ضروری است مدیران تمام تلاش خود را در جهت  زمینه‌سازی و بسترسازی لازم برای حضور همه دانش آموزان در مدارس از چهاردهم فروردین ماه به کار گیرند.

وی افزود: در زمان باقی مانده از سال تحصیلی شرایط باید به گونه ای باشد که امکان بهره‌مندی همه دانش آموزان از آموزش‌های با کیفیت فراهم شود، لذا مدیران باید اقدامات لازم را در این خصوص انجام دهند.

وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر انجام فعالیت‌های تربیتی و آموزشی در مدارس، تصریح کرد: آموزگاران، دبیران، مربیان و هنرآموزان در همه مقاطع تحصیلی که به صورت حضوری به آموزش می پردازند ضمن رعایت پروتکل‌های بهداشتی،  موکدا بر رعایت بهداشت فردی و استفاده از ماسک از سوی دانش آموزان نظارت داشته باشند.

 وزیر آمورش و پرورش بر لزوم جذاب سازی محیط مدرسه و تنوع بخشی در محیط های یادگیری تاکید و تصریح کرد: برگزاری رویدادها، اردوها و جشنواره‌ها با هدف تسهیل در فرآیند جامعه‌پذیری و کیفیت‌بخشی به فعالیت های تربیتی می‌تواند  به جبران افت تحصیلی منجر شود.

وی آموزش‌های حضوری را یک اصل دانست و افزود: هرگونه تغییر در این شرایط را منوط به مصوبات ستاد ملی مبارزه با کرونا می‌دانیم بنابراین جهت ایجاد وحدت رویه در اجرای مصوبه ستاد مذکور، دستورالعمل نحوه انجام آموزش های حضوری ابلاغ خواهد شد.

 نوری اضافه کرد: امیدوارم با توجه به تلاش های صورت گرفته، استقبال خوبی از دانش آموزان در چهاردهم فروردین در کلیه مدارس کشور به عمل آید.

 وزیر آموزش و پرورش خطاب به مدیران اظهار کرد: ضروری است به نحوی مدیریت نمایند تا دانش‌آموزان دارای علائم یا مبتلا به کرونا و افراد دارای بیماری زمینه‌ای با تایید پزشک و رضایت والدین بتوانند از بستر شاد آموزش‌های لازم را دنبال کنند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.