×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳
مدیران نگاه جزیره‌ای نداشته باشند

 به گزارش تجارت گردان به نقل از سازمان اداری و استخدامی کشور، «میثم لطیفی» در مراسم تودیع و معارفه رییس مرکز آموزش مدیریت دولتی اظهار داشت: مرکز آموزش مدیریت دولتی را باید به عنوان پایگاه تعالی فرماندهان جهاد اداری کشور دید.  

وی با اشاره به اینکه مسوولان باید دولت را به مثابه کل ببینند، افزود: گاهی ما فقط دستگاه خود را در نظر می‌گیریم درحالی‌که باید به دولت به عنوان یک کل نگاه کنیم؛ مردم نیز به دستگاه‌ها نگاه جداگانه ندارند و اگر ضعف و تبعیضی وجود داشته باشد به اسم دولت نوشته می‌شود و نه یک دستگاه خاص. این نگاه باید در مسوولان نیز وجود داشته باشد. 

معاون رییس جمهوری جهاد علیه اداره پرهزینه دولت و حرکت به سوی بهره‌وری را سرلوحه برنامه‌های آموزشی عنوان کرد و گفت: چرا هزینه‌ها و دست‌ودل‌بازی‌ها از بیت‌المال تا این اندازه زیاد است؟ باید این را به کمک آموزش و تزکیه‌ای که لازم است در افراد انجام شود، بهبود ببخشیم.

وی ادامه داد: جهاد علیه نادیده‌گرفتن مردم و نارضایتی آنان و حرکت به سوی افزایش رضایت مردم از دیگر جهادهای نظام اداری باید باشد.

لطیفی با اشاره به اهمیت تکریم ارباب رجوع، تأکید کرد: باید کار ارباب رجوع را همانند کار خود ببینیم و به او کمک کنیم و در نظام اداری با تمام وجود به ارباب رجوع خدمت کنیم.

وی با اشاره به پنجاه‌ودومین سال تأسیس مرکز آموزش مدیریت دولتی، تصریح کرد: تا به امروز این مرکز ۲۳ رییس داشته است، یعنی به طور میانگین هر رییس حدود دو سال و اندی در این مجموعه مسوولیت داشته‌ است.

رییس سازمان اداری و استخدامی گفت: ثبات مدیریت در برخی دستگاه‌های اجرایی کشور، زیر یک سال و متوسط کشور زیر دو سال است. تغییرات و نبود ثبات مدیریت، نیروی انسانی را دچار تزلزل می‌کند و تبعات فراوانی دارد.

وی افزود: ما اگر بتوانیم افرادی را در نظام اداری تربیت کنیم که شایستگی‌های لازم را داشته باشند، چه در سطح مقامات سیاسی چه سطح مدیران حرفه‌ای، می‌توانیم کمک کنیم که این تغییرات به حداقل برسد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.