×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : پنج شنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳
مدیرعامل بانک ملی ایران خواستار شد: تخصیص ارز به واردات زیر نظر یک فرماندهی اقتصادی واحد

 به گزارش تجارت گردان به نقل از روابط عمومی بانک ملی ایران،‌ محمد رضا حسین زاده امروز در سی و یکمین همایش بانکداری اسلامی با تاکید بر این که منابع ارزی کشور محدود است و همین منابع محدود باید با حساسیت ویژه تخصیص یابد،‌ اظهار کرد: متاسفانه در حال حاضر چنین رویه ای را شاهد نیستیم.

وی با اشاره به این که برخی مواقع،‌ ارز برای واردات کالاهایی تخصیص می یابد که نمونه تولید داخل آن وجود دارد،‌ گفت: متاسفانه تخصیص ارز، اولویت بندی واحدی ندارد و روند اختصاص ارز با تشتت رو به روست.

مدیرعامل بانک ملی ایران از وجود مراکز تصمیم گیری متعدد و با اولویت بندی های متعدد اختصاص ارز، گلایه کرد و با تاکید بر این که «مدیریت تخصیص ارز» باید در اولویت باشد، گفت: متاسفانه بانک مرکزی هم در این زمینه اختیاری ندارد و این روند می تواند باعث ایجاد آسیب شود.

حسین زاده همچنین به پیش نویس لایحه اصلاح نظام بانکی که توسط جمعی از کارشناسان و متخصصان این حوزه تهیه و به دولت قبل تقدیم شده بود،‌ اشاره کرد و گفت: مشخص نشد که به چه دلیلی، این لایحه هرگز به مجلس نرفت و در نهایت نمایندگان مردم، طرحی به این منظور تهیه کردند.

وی با اشاره به این که دولت سیزدهم از علاقه مندان به اصلاح نظام بانکی است، از مجلس شورای اسلامی خواست در صورت امکان اجازه بدهد موضوع اصلاح نظام بانکی از طریق دولت پیگیری شده و در قالب لایحه ای به خانه ملت ارسال شود.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.