×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳
مدیرعامل بخش جدید «حمل و نقل» گروه مپنا معرفی شد

در این مراسم صمیمی که با حضور جمعی از مدیران ارشد گروه مپنا و همکاران واحدهای تابعه همراه بود، «محمد اولیاء»، مدیرعامل گروه مپنا با اشاره به دوران مسئولیت «بابک احمدی»، از تلاش‌ها و خدمات وی در زمان مدیریت تقدیر و «علی امام» را به عنوان مدیرعامل بخش جدید حمل و نقل گروه مپنا معرفی کرد.

مدیرعامل گروه مپنا گفت: بخش حمل و نقل بر اساس مفهومی، در ماه‌های اخیر در حال طراحی بود و در این مدت اقدامات لازم صورت گرفت و امروز فعالیت‌های «بخش حمل و نقل» رسما آغاز می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: بخش حمل و نقل گروه مپنا، دارای یک میراث در درون است؛ از یک سو کسب و کار نسبتا بالغ شده ریلی با اهداف و استراتژی‌های قدرتمند که با هدف توسعه ادامه می‌یابد و به موضوعات کسب و کار و فناوری‌ها تعمیم می‌یابد و از سویی دیگر حوزه‌ای که گروه مپنا طی پنج سال اخیر آن را دنبال کرده و توسعه یافته و در نتیجه کسب و کار حمل و نقل برقی و متعلقات آن شکل گرفته است.

اولیاء افزود: حوزه برقی‌سازی، از سال ۱۳۹۷ به طور جدی در شرکت مهندسی و ساخت برق و کنترل مپنا (مکو)، به همراه نمونه‌سازی‌ها و توسعه تکنولوژی ایجاد شده و در دو سال اخیر وارد فاز تجاری شده است. در خودروی سواری قراردادهایی از جمله با کرمان موتور منعقد شده و جاری است. در این حوزه، دو قرارداد همکاری مشترک ماهان نوین با کرمان موتور را داریم که قرارداد اول، توسعه و نمونه سازی دو دستگاه روی پلتفرم j4 به صورت برقی است که انجام شده و تست‌های استاندارد را هم گذرانده است، قرارداد دوم شامل تولید انبوه است که مدتی متوقف بود، ولی به تازگی جاری شده است.

مدیرعامل گروه مپنا خاطرنشان کرد: در حوزه اتوبوس برقی، قرارداد و شریک خوبی به نام عقاب افشان وجود دارد به صورت jv و شرکت شتاب کسب و کار حوزه اتوبوس برقی را دنبال می‌کند. در اتوبوس برقی، غیر از نمونه‌‍سازی‌ها و قراردادهای ساخت نمونه و تست نمونه با شهرداری‌های تهران، مشهد، تبریز و اصفهان، قراردادی نیز برای تولید ۵۰۰ دستگاه اتوبوس برقی با شهرداری تهران امضا شده است. همچنین در حوزه زیرساخت خودرو برقی مانند شارژر، نرم‌افزارها و بقیه زیرساخت‌های مورد نیاز کشور برای آینده، قرارداد مشارکتی با شهرداری تهران امضا شده است و در هفته دولت، ۷۰ دستگاه شارژر راه‌اندازی شد. یک قرارداد دیگر هم برای موتور سیکلت برقی و ایستگاه‌های شارژ به صورت سواپ در حال انعقاد است.

وی ادامه داد: علاوه بر این موارد، شرکت “میدکو” را داریم. در این زمینه، کارخانه تولید باتری در حال احداث است و تجهیزات خط تولید آن نیز سفارش داده شده و در حال تحویل است.

مدیرعامل گروه مپنا گفت: در حوزه حمل و نقل برقی، موضوع باتری و زیرساخت‌ها برای دیتاسنترها، نیروگاه‌ها و … مهم است. اساسا در ایران با توجه به دسترسی به مواد معدنی مثل لیتیوم ورود به این حوزه دارای اهمیت است.

اولیاء در پایان ابراز امیدواری کرد: با ایجاد و توسعه بخش حمل و نقل مپنا، وجود کسب و کار مرکب (بخش ریلی، برقی‌سازی و باتری) و حوزه‌های دیگری که ممکن است به آن اضافه شود، با داشتن توجیه اقتصادی و بهره‌ور کردن داشته‌های کنونی،‌ این بخش آینده روشنی داشته باشد.

در ادامه، «علی امام» مدیرعامل بخش جدید حمل و نقل گروه مپنا با یادآوری آشنایی ۲۸ ساله خود با گروه مپنا و فعالیت‌های خود در صنایع آب و برق، حمل و نقل، زیرساخت خودرو در شهر تهران و …، به همکاری چهار سال و نیمه خود با بخش ریلی مپنا از جمله در پروژه خط سه و شش متروی تهران و موضوع ساخت قطار ملی در مپنا لوکوموتیو پرداخت و اظهار امیدواری کرد در آینده نزدیک قطار ملی، مجوز سیر نیز دریافت نماید.

علی امام همچنین از خدمات شایسته مدیران و همکاران بخش حمل و نقل ریلی، به ویژه محسن پورسیدآقایی، بابک احمدی و سعید محمدزاده و مدیران سابق این بخش قدردانی کرد. وی با تاکید بر اهمیت حفظ و نگهداشت نیروی انسانی در سازمان، گفت: امیدوارم با ایجاد بخش حمل و نقل، صفحه جدیدی در فعالیت‌های گروه مپنا ایجاد شود.

مدیرعامل بخش حمل و نقل، در پایان تصریح کرد: در آتیه، مباحثی مانند توسعه حوزه حمل و نقل، همکاری با کارفرماهای دولتی و غیردولتی و مدل‌های مالی قراردادها و پروژه‌ها مورد توجه این مدیریت خواهد بود.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.