×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳
مذاکرات با روسیه ادامه دارد/ موضع ما در مورد میدان آرش، موضع وزارت خارجه است

محسن خجسته مهر در جمع خبرنگاران اظهار داشت: مذاکرات فنی با روس‌ها ادامه دارد و به محض پایان و به نتیجه رسیدن مذاکرات کار مذاکرات حقوقی و قراردادی آغاز خواهد شد و متناسب با نتایجی که اخذ می‌شود، اعلام خواهیم کرد.

وی در پاسخ به سوالی درباره آخرین وضعیت میدان آرش گفت: در مورد میدان آرش میدان مشخصا وزیر نفت قبلا و وزارت خارجه اعلام موضع کرده و اکنون موضع ما همان موضع وزارت خارجه و وزیر نفت است.

ادامه دارد…

مدیر عامل شرکت ملی نفت در مورد وضعیت تولید در غرب کارون تصریح کرد: نسبت تولید و توسعه در میادین مشترک به مستقل سه به یک است یعنی ۳ برابر میادین مشترک و یک برابر از میادین مستقل تولید داریم بنابراین اولویت ما در خصوص تولید حداکثری از تولید میادین مشترک دنبال می شود ضمن اینکه، اکنون در حال اجرای پروژه های نگهداشت توان و افزایش تولید از این میادین هستیم.

وی ادامه داد: ۳ میدان یاران شمالی جنوبی و سهراب که در همین دولت قراردادها امضا و تنفیذ شدندجزء میادین مشترک هستند و تولید از میادین سپهر و جفیر از هفته گذشته آغاز شد که طرح  در حال توسعه بود و به نتیجه رسیده و ما در حال حاضر ظرفیت تولید ۲۰ هزار بشکه در روز از میادین سپهر و جفیر را داریم و در آینده نزدیک با حضور وزیر نفت به صورت رسمی این دو میدان به بهره برداری خواهند رسید.

خجسته مهر گفت: در میدان آزادگان جنوبی سال گذشته حدود ۴۰ چاه جدید را وارد مدار تولید کردیم و امسال ۱۵ حلقه اضافه شد و تا پایان آبان ماه ۱۵ حلقه چاه دیگر هم اضافه می شود یعنی از سال گذشته تاکنون ۷۰ حلقه چاه تا پایان آبان ماه وارد مدار تولید می شود.  همچنین دکلهای حفاری در میادین غرب کارون  ۷۰ درصد افزایش یافته است.

وی در پاسخ به سوالی درباره هاب گازی ایران و روسیه گفت: این موضوع در حال مذاکره فنی است و هنوز و مذاکرات قراردادی انجام نشده است.

معاون وزیر نفت درباره پروژه فشارافزایی گفت: فشار افزایی در پارس جنوبی یک پروژه مهم و دارای ویژگیهای بالا و مستلزم ساخت تجهیزات مدرن است، قرارداد منعقد شده و مشاورین ایرانی و خارجی در حال انجام فاز طراحی هستند و سازو کار و برنامه ریزی برای اجرای این پروژه مهم به مبلغ ۲۰ میلیارد دلار تدوین و نهایی شده و در این زمینه از حداکثر مقدورات کشور برای اجرا استفاده می کنیم.

وی درباره تحقق تولید ۳.۳ میلیون بشکه تصریح کرد: ما وعده دادیم تا پایان سال موفق شویم تولید ۳.۳ میلیون بشکه را افزایش دهیم که محقق خواهد شد.

منبع خبر: ایلنا

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.