×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳
مراسم روز ملی صنعت و معدن، ۱۰ تیر

تجارت گردان | مراسم روز ملی صنعت و معدن، ۱۰ تیر

به گزارش پایگاه خبری تجارت گردان به نقل از صدا و سیما، محمد رضا فیاض در نشست خبری امروز در جمع خبرنگاران افزود: در سال ۹۹ چهار محور اصلی، جهش تولید، توسعه صادرات غیر نفتی و کنترل واردات، تکمیل طرح‌های نیمه تمام و تنظیم بازار با بهره گیری از شیوه‌های نوین مد نظر است که امیدواریم مراسم امسال مشوقی برای دستیابی به این چهار محور باشد.
وی گفت: امسال در هفت محور واحد‌های صنعتی و معدنی کشور معرفی می‌شود که شرکت‌های دانش بنیان و استارتاپ‌ها یکی از این محور‌های اصلی است.رییس ستاد بزرگداشت روز ملی صنعت و معدن افزود: تولید، صادرات، کیفیت کالا و رضایت مشتری، اشتغال، اتکاء به تولید داخلی و نوآوری و کالا‌های جدید و کسانی که در مناطق محروم قدم‌های اساسی در زمینه صنعت و معدن برداشتند دیگر محور‌های انتخاب برگزیدگان روز صنعت و معدن است.
وی با اشاره به اینکه امسال ۲۰۰ طرح بزرگ ملی در قالب پویشی به طور هفتگی افتتاح خواهد شد تصریح کرد: در مراسم بزرگداشت امسال روز ملی صنعت و معدن، ۲۵ تا ۳۰ نفر در هفت محور گفته شده معرفی می‌شوند.
آقای فیاض به عملکرد بخش صنعت و معدن در سال ۹۸ اشاره کرد و گفت: حدود ۶ هزار و ۶۰۰ فقره پروانه با سرمایه گذاری ۶۷۵ هزار میلیارد ریال صادر شده که حدود ۱۱ هزار نفر اشتغال ایجاد کرده است.
وی گفت: حدود ۲۸ هزار فقره جواز تاسیس با پیش بینی ۳ هزار و ۸۵۴ میلیارد ریال صادر شده که ۶۴۴ هزار نفر اشتغال ایجاد کرده و حدود ۴۲۰ هزار فقره مجوز صنفی صادر شده است.
رئیس ستاد بزرگداشت روز ملی صنعت و معدن افزود: در بخش معدن ۵۱۰ فقره گواهی کشف معدن و ۶۰۰ پروانه بهره برداری صادر شده است، همچنین مجوز ۸۲ طرح سرمایه گذاری مشترک بین ایران و کشور‌های دیگر صادر شده است.
وی به تسهیلات داده شده در بخش معدن اشاره کرد و گفت: ۳۱۷ هزار میلیارد تومان تسهیلات در این بخش پیش بینی شده است.
آقای فیاض افزود: در سال گذشته از ۴۲ محصول منتخب صنعتی و معدنی، ۳۰ محصول افزایش تولید و ۱۲ محصول کاهش تولید داشت.
وی گفت: در فولاد خام، ۲۵ میلیون تُن تولید داشتیم که ۷ تا ۸ درصد آن افزایش تولید بوده است در بخش سیمان ۶۱ میلیون تُن تولید داشتیم که ۷ درصد آن افزایش تولید بوده و در بخش لوازم خانگی ۲۷۷ هزار دستگاه تولید شد که ۱۴ درصد افزایش تولید را نشان می‌دهد.
رییس ستاد بزرگداشت روز ملی صنعت و معدن ادامه داد: در سال گذشته ۳۴۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات به ۲۲ هزار واحد صنعتی تعلق گرفت.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.