×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
مراکش؛ شیرهای اطلس

به گزارش ایسنا، مراکش در سال ۲۰۱۸ بعد از سال‌ها توانست جواز حضور در جام جهانی را به دست بیاورد. این تیم آفریقایی آخرین‌بار در سال ۱۹۹۸ در جام جهانی در گروه نخست با برزیل، نروژ و اسکاتلند هم‌گروه بود که از صعود به مرحله بعد بازماند. این تیم تنها یکبار در جام ملت‌های آفریقا قهرمان شده که به سال ۱۹۷۶ برمی‌گردد و در پنج دوره حضور خود در جام جهانی نیز تنها یکبار توانسته از گروهش صعود کند؛ یعنی در سال ۱۹۸۶ که این تیم توانست راهی دور دوم جام جهانی شود.

با این حال بعد از سال‌ها غیبت، پسران صحرا توانستند در سال ۲۰۱۸ در رقابت با ساحل عاج به عنوان تیم نخست گروه جواز حضور در جام جهانی را به دست بیاورند. این تیم در گروه ایران قرار داشت و در نهایت در رده چهارم ایستاد و از صعود به دور بعد بازماند.

تیم ملی مراکش در جام ملت‌های آفریقا با حضور اروه رنار ناکام بود و نتوانست انتظارات را برآورده کند و همین مساله منجر به برکناری او از هدایت این تیم شد تا رنار، هدایت عربستان را بر عهده بگیرد.

یکی از بازیکنانی که در این دوره در تیم مراکش نیست، مهدی بن عطیه است. مهدی بن عطیه مدافع تیم ملی مراکش که در عضویت تیم یوونتوس بود و سابقه بازی برای بایرن مونیخ را در کارنامه ورزشی خود دارد، ستاره مراکشی‌ها بود که تاثیر زیادی هم در صعود تیم ملی کشورش به جام جهانی ایفا کرد. او که بیش از ۶۰ بازی ملی در کارنامه دارد سابقه بازی برای رم ایتالیا را نیز دارد. دو قهرمانی در بوندسلیگا و یک قهرمانی در سری A از افتخارات او محسوب می‌شود. او در ۳۴ سالگی خداحافظی کرد و در جام جهانی قطر حضور نخواهد داشت.

یکی از بازیکنان خوب مراکش یوسف النصیری است که بعد از حضور در مالاگا در این فصل در عضویت تیم سویا است و عملکرد خوبی در این تیم اسپانیایی داشته است و امید اول گلزنی مراکشی ها در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر خواهد بود. بعد از اختلاف نظر حکیم زیاش بازیکن چلسی با سرمربی تیم خود، النصیری ستاره این روزهای تیم ملی مراکش است.

ستاره

اشرف حکیمی

مراکش؛ شیرهای اطلس

مدافع تیم پاری سن ژرمن یکی از خوب های تیم ملی مراکش و حال حاضر آفریقا و همگان منتظر دیدن دومین حضور او در جام جهانی هستند. او با نفوذهای خود در سمت راست توانسته است خود را به یکی از هطرناک ترین بازیکنان کناری دنیای فوتبال تبدیل کند.

سرمربی

وحید هلیلهودزیچ

مراکش؛ شیرهای اطلس

وحید هلیل‌هودزیچ، سرمربی سابق الجزایر و تیم ملی فوتبال ژاپن به عنوان سرمربی جدید مراکش انتخاب شد و این کشور را به جام جهانی ۲۰۲۲ قطر رساند. این سرمربی ۶۷ ساله بعد از حضور در تیم نانت در لیگ فرانسه، بار دیگر هدایت یک تیم ملی را بر عهده گرفت و از فوتبال باشگاهی دور شد. این مربی بوسنیایی که توانست با ساحل عاج نیز به جام جهانی راه یابد، در سال ۲۰۱۴ الجزایر را به دور دوم جام جهانی رساند که بهترین عملکرد او بود. وحید هلیل‌هودزیچ با جو فوتبال مراکش بیگانه نیست و موفق شد در سال ۱۹۹۷ تیم راجا کازابلانکا این کشور را به قهرمانی در جام باشگاه‌های آفریقا برساند. 

* تیم ملی مراکش در یک نگاه 

افتخارات: یک قهرمانی در جام ملت‌های آفریقا ۱۹۷۶

بهترین گلزن: احمد فراس (۳۶ گل زده)

بیشترین بازی: نورالدین نایبت (۱۱۵بازی)

عملکرد دوره قبل:حذف در مرحله گروهی

انتهای پیام

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.