×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
مرحوم «لران» در سه سال گذشته، هیچ پروازی با ماهان و سایر شرکت‌های هواپیمایی نداشت

تجارت گردان | مرحوم «لران» در سه سال گذشته، هیچ پروازی با ماهان و سایر شرکت‌های هواپیمایی نداشت

به گزارش پایگاه خبری تجارت گردان به نقل از  ایلنا، تبعات و پیامدهای وسیع انتشار ویروس کرونا در ابعاد جهانی و بین المللی هر چند غیر قابل انکار است اما در این شرایط که عمده کشورها با این بحران مواجه هستند برخی از جریان‌ها و رسانه‌های خارجی به دنبال سیاه نمایی از وضعیت درگیری ایران با بحران هستند به طوری که حجم انتشار اخبار نادرست و شایعات در این رسانه‌ها بسیار قابل توجه بوده است.

نمونه‌ای از انتشار این اخبار نادرست و غیرواقعی در رسانه‌های خارجی که به سرعت در شبکه‌ها اجتماعی منتشر شد، خبر مربوط به درگذشت کاپیتان «اصغر لران» بود. برخی از رسانه‌ها با انتشار این خبر سعی در ربط دادن درگذشت مرحوم لران به پروازهای چین داشتند که این موضوع دست‌مایه‌ای شد تا برخی از افراد در خارج از کشور از آن برای مقصر جلوه دادن کشور ایران در اپیدمی این ویروس در سطح جهان استفاده کنند!

حال اینکه به گفته رضا جعفرزاده،  سخنگوی سازمان هواپیمایی مرحوم لران در دوران بازنشستگی بوده و در این مدت هیچ پروازی را انجام نداده‌است.

جعفرزاده در گفت‌وگو با ایلنا درباره فوت مرحوم لران گفت: مرحوم لران از خلبانان مجرب کشور بوده که  در سال ۹۵ به سن بازنشستگی رسیده‌ بود و طبق مقررات هوانوردی خلبان‌هایی که به سن ۶۵ سالگی می‌رسند نباید فعالیتی در حوزه خلبانی و هدایت هواپیما داشته باشند.

وی افزود: از این رو بنا بر مقررات مرحوم لران از سال ۹۵ هیچ پروازی نه با شرکت ماهان و نه سایر شرکت‌های هواپیمایی نداشته است.    ‌    

سخنگوی سازمان هواپیمایی تاکید کرد: از مردم می‌خواهیم هر خبر بدون پشتوانه و منبع موثق را باور نکنند از انتشار آن در فضای مجازی بپرهیزند چراکه در این شرایط نباید همسو با برخی از رسانه‌ها و جریان‌های خارجی به ایجاد شبهه و نگرانی در کشور دامن زد.   

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.