×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳

تجارت گردان | مردم ۲۰ درصد بیشتر وام گرفتند

به گزارش پایگاه خبری تجارت گردان به نقل از  ایسنا، بر اساس تازه‌ترین آمار بانک مرکزی از بخش پولی و بانکی کشور، مانده کل تسهیلات اعطایی بانک‌ها و مؤسسات اعتباری در پایان سال گذشته به ۱,۳۰۰ هزار میلیارد تومان رسیده که نسبت به سال پیش از آن ۲۰.۱ درصد افزایش داشته است.

بر اساس این آمار، بیشترین سهم از میان تسهیلات اعطایی در این مدت مربوط به مشارکت مدنی با ۳۱.۳ درصد و پس از آن، فروش اقساطی با ۲۹.۶ درصد بوده است.

بیشترین میزان رشد مانده تسهیلات اعطایی در پایان اسفندماه سال گذشته نسبت به اسفند سال ۱۳۹۶ مربوط به تسهیلات اجاره به شرط تملیک با رشد ۱۰۰ درصدی بوده و پس از آن سلف با ۸۰ درصد بیشترین رشد مانده تسهیلات اعطایی در این مدت را به خود اختصاص داده‌اند.

آمار بانک مرکزی از مانده تسهیلات اعطایی بانک‌ها نشان می‌دهد که تا پایان اسفند ماه سال گذشته مانده تسهیلات قرض‌الحسنه ۷۸.۴ هزار میلیارد تومان، مشارکت مدنی ۴۰۷ هزار میلیارد تومان، فروش اقساطی ۳۸۴ هزار میلیارد تومان و مرابحه حدود ۱۳۷ هزار میلیارد تومان بوده است.

بر پایه این گزارش، رشد مانده تسهیلات اعطایی بانک‌های تجاری در سال ۱۳۹۷ نسبت به سال پیش از آن ۲۴.۲ درصد، بانک‌های تخصصی ۱۴.۵ درصد و بانک‌های غیردولتی و مؤسسات اعتباری ۲۱.۱ درصد بوده است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.