×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
مرغ ارزان بازار ماهی را به هم می‌ریزد/ قزل آلا ۵ هزار تومان ارزان شد

به گزارش تجارت گردان ، آرش نبی زاده مدیر عامل اتحادیه تعاونی ماهیان سردآبی در گفت و گو با  باشگاه خبرنگاران جوان، از افت قیمت قزل آلا در بازار خبر داد و گفت: طی ۲ هفته اخیر با توزیع مرغ سهمیه‌ای، قیمت هر کیلو قزل آلا ۵ هزار تومان در بازار کاهش یافته است.

او افزود: با توجه به زیان تولیدکنندگان قزل آلا طی ماه‌های اخیر، بارها به مسئولان سازمان شیلات اعتراض کرده‌ایم که استمرار توزیع مرغ یارانه‌ای ضربه مهلکی به تولید آبزیان می‌زند.

نبی زاده ادامه داد: در گذشته مردم به میزان نیاز روزانه مرغ خریداری می‌کردند، اما با توزیع مرغ سهمیه‌ای و ایستادن در صف‌های طولانی میزان زیادی مرغ خریداری می‌کنند که در مقابل ماهی که یارانه دریافت نمی‌کند، بازار دچار شوک شده است.

مدیر عامل اتحادیه تعاونی ماهیان سردآبی با تاکید بر پرداخت یارانه به قیمت ماهی بیان کرد: با وجود کاهش قیمت قزل آلا طی ۲ هفته اخیر، تقاضا کردیم که همانند مرغ به ماهی هم یارانه پرداخت کنند چرا که بازار مرغ اثر مستقیمی بر قزل آلا دارد.

او با اشاره به اینکه بازار قزل آلا تعریفی ندارد، بیان کرد: در حال حاضر عرضه ماهی نسبت به تقاضا به شدت بالاست و همواره پیش بینی می‌شود که با توزیع مرغ دولتی، بازار ماهی در ورطه نابودی قرار گیرد.

نبی زاده با بیان اینکه قیمت قزل آلا در عمده فروشی از ۴۷ هزار تومان به ۴۲ هزار تومان کاهش یافته است، گفت: در خرده فروشی قیمت‌ مرغ همانند ماهی همچنان بالاست و از آنجا که ماهی اولویت دوم تا سوم خانوار است، تقاضایی برای خرید در بازار وجود ندارد.

مدیر عامل اتحادیه تعاونی ماهیان سردآبی از رکورد صادرات قزل آلا خبر داد و افزود: بنابر آمار رسمی گمرک ۱۴ هزار تن قزل آلا صادر شده است، در حالی که به نظر می‌رسد رقم صادرات ۱۶ هزار تن باشد که با این وجود نسبت به سال قبل ۲ برابر شده است.

نبی زاده در پایان تصریح کرد: با توجه به نوسانات قیمت، تولید قزل آلا با کاهش ۲۰ هزار تنی نسبت به سال قبل به ۱۲۰ هزار تن رسیده است، اما در این‌ میان صادرکنندگان توانستند اقدام به صادرات کنند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.