×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
مرورگر مایکروسافت اج به VPN مجهز می‌شود

مایکروسافت در حال آزمودن سرویسی شبیه به VPN برای اج است تا تجربه‌ی وب‌گردی با این مرورگر ایمن‌تر شود و محافظت از حریم خصوصی کاربر به شکل بهتری انجام بگیرد.

صفحه‌ی جدیدی در وب‌سایت پشتیبانی مایکروسافت به قابلیتی تحت عنوان شبکه‌ی امن مایکروسافت اج (Microsoft Edge Secure Network) اشاره می‌کند. این قابلیت که نتیجه‌ی همکاری مایکروسافت و Cloudflare است امکان رمزنگاری داده‌ها را ارائه می‌دهد و از رهگیری کاربر در فضای آنلاین جلوگیری می‌کند.

براساس گزارش XDA Developers در‌حال‌حاضر حتی اگر عضو کانال توسعه‌دهنده‌ی مایکروسافت باشید به قابلیت جدید مرورگر اج دسترسی نخواهید داشت. در نگاه اول به‌نظر می‌رسد قابلیت شبکه‌ی امن مایکروسافت اج عملکرد مشابه سرویس 1.1.1.1 شرکت Cloudflare دارد.

این یعنی اساساً با یک سرویس پراکسی یا VPN طرف هستیم. این سرویس داده‌های وب‌گردی کاربر را رمزنگاری می‌کند تا امکان دسترسی به آن حتی برای ارائه‌دهنده‌ی سرویس اینترنت وجود نداشته باشد. سرویس ۱٫۱٫۱٫۱ کلادفلر داده‌های محل سکونت کاربر را نیز مخفی می‌کند تا بتوانید به وب‌سایت‌ها یا محتواهایی که در محل زندگی شما با محدودیت مواجه هستند دسترسی داشته باشید.

قابلیت VPN مایکروسافت اج / Microsoft Edge

برای استفاده از قابلیت شبکه‌ی امن مایکروسافت اج ملزم‌ به لاگین کردن در حساب کاربری مایکروسافت خواهید بود. مرورگر اج در هر ماه به کاربر امکان می‌دهد یک گیگابایت داده در قالب شبکه‌ی امن استفاده کند و آمار مربوط‌ به مصرف داده در حساب مایکروسافت ذخیره می‌شود. اکثر سرویس‌های VPN رایگان نیستند،‌ به‌همین دلیل این موضوع چندان برایمان تعجب‌برانگیز نیست.

شرکت کلادفلر هیچ‌گونه داده‌ای را که به شناسایی کاربر منتهی شود جمع‌آوری نمی‌کند و هرگونه داده‌ی مربوط به وب‌گردی هر ۲۵ ساعت یک‌ بار حذف می‌شود. اطلاعات مربوط به استفاده از داده نیز در انتهای هر بازه‌ی زمانی یک ماهه حذف می‌شود.

صفحه‌ی جدید سایت پشتیبانی مایکروسافت جزئیات کاملی شامل نحوه‌ی فعال‌سازی سرویس VPN اج در بر دارد و این یعنی احتمالاً شبکه‌ی امن مایکروسافت اج به‌زودی آغاز به‌ کار می‌کند. کاربرانی که در حال استفاده از نسخه‌ی Dev یا Canary مایکروسافت اج باشند زودتر این قابلیت را دریافت خواهند کرد و پس از مدتی قابلیت شبکه‌ی امن برای کاربران نسخه‌ی Beta و نسخه‌ی اصلی نیز منتشر می‌شود. پس از انتشار عمومی، قابلیت شبکه‌ی امن ازطریق منوی سه‌نقطه‌ی گوشه‌ی صفحه قابل‌دسترس خواهد بود.

مایکروسافت اج تنها مرورگر دنیا نیست که سرویس VPN ارائه می‌دهد. اپرا مدت‌ها است که VPN رایگان دارد و موزیلا در سال ۲۰۲۰ سرویس پولی VPN را برای مرورگر خود راه‌اندازی کرد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.