×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
مسایل، مشکلات و تنگناهای خطوط لوله و مدیریت PIMS در شرکت نفت و گاز مسجدسلیمان بررسی شد

 به گزارش تجارت گردان به نقل از روابط عمومی شرکت بهره برداری نفت و گاز مسجدسلیمان، مدیرعامل شرکت بهره برداری نفت و گاز مسجدسلیمان در این جلسه طی سخنانی با اشاره به اهمیت مدیریت انسجام خطوط لوله ( PIMS ) اظهار داشت: بنا بر اهمیت وتأکید مدیریت ارشد بر پیاده سازی کامل و اثرگذار مدیریت انسجام خطوط لوله‌، می بایست ضمن زیرساخت‌ها و نیازمندی‌های مربوطه از جمله نیروی انسانی و منابع مالی مکفی نیز در اختیار شرکت بهره بردار قرار بگیرد .

مهندس علیرضا هیهاوند با عنوان اینکه در محدوده جغرافیایی و عملیاتی شرکت بهره برداری نفت و گاز مسجدسلیمان حدود ۲۲۰۰ کیلومتر خطوط لوله جریانی و اصلی وجود دارد گفت: وجود رودخانه‌ها، سدها و حوضه‌های گسترده و وسیع آبی در حوزه عملیاتی این شرکت باعث شده تا همواره فرآیند انتقال نفت و گاز با چالش‌ها و حساسیت‌های بسیار مواجه باشد .

وی افزود: علیرغم کمبود شدید نیروی انسانی در ساختار کارکنان رسمی و ارکان ثالث‌، با جدیت و پشتکار همکاران بخش‌های مختلف علی الخصوص فنی و عملیات‌، پروسه ی بازرسی و تعمیرات خطوط لوله همواره در بالاترین سطح کیفی انجام شده و حادثه ی جدی نشت نفت رخ نداده است .

وی همچنین کمبود نیروی انسانی و فرسودگی ناوگان خودرویی را از دیگر محدودیت‌ها و مشکلات این شرکت برشمرد و گفت: با توجه به وسعت حوزه عملیاتی و صعب العبور بودن مسیر دسترسی به چاه‌ها‌، خطوط لوله و تأسیسات فرآورشی‌، ضرورت دارد در خصوص نوسازی ناوگان خودرویی و تخصیص اعتبارات مالی مساعدت صورت پذیرد .

مدیرتولید شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب نیز طی سخنانی در این جلسه اظهار داشت: یکی از دارایی‌های مغفول و پنهان صنعت نفت طی سالهای متمادی‌، خطوط لوله است که البته نقشی بسزا در عملکرد و تحقق تعهدات تولید ایفا می کند.

مهندس غلامرضا نورانی افزود: خطوط لوله به دلیل شرایط محیطی‌، خاصیت سیال و شرایط جغرافیایی همواره در معرض تهدید‌، تخریب و نشت وجود دارند که بمنظور پاسداشت محیط زیست و صیانت از منابع و اموال ضرورت دارد همواره اطلاعات این خطوط جمع آوری و پایش گردد.

در ادامه این جلسه‌، وضعیت‌،مشکلات و عملکرد واحد جدید PIMS، وضعیت ارزیابی ریسک وسامانه الکترونیکی خطوط لوله، مشکلات و تنگناهای خطوط لوله توسط مدیران و کارشناسان حاضر در جلسه مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

در پایان‌، مدیرتولید شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب با همراهی مدیر عامل و مدیرعملیات شرکت بهره بردار با حضور در تأسیسات طرح توسعه میدان نفتی مسجدسلیمان مسایل و روند تحویل گیری تأسیسات‌، مسایل و مشکلات آنرا از نزدیک مشاهده و بررسی نمودند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.